C14 Åter på bana 2

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kvarne

C14 Åter på bana 2

Inlägg av Kvarne »

Bild

C14 börjar nu åter trafikera bana 2. Så vitt jag vet finns det dock bara ett tåg än så länge....ngn som vet mer...? :D
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Fast det är jue om man ska vara petnoga C14H 8)
Men varför har de förstört den vackra orangea inredningen för? :x
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Sparkfot skrev:Fast det är jue om man ska vara petnoga C14H 8)
Bäste Sparkfot, var glad att dom rustar upp C14H-vagnarna istället vettja! :P

Härlig bild Kvarne!
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Men snälla....

//Lars S
Mikael Karlsson

Re: C14 Åter på bana 2

Inlägg av Mikael Karlsson »

Kvarne skrev:Bild

C14 börjar nu åter trafikera bana 2. Så vitt jag vet finns det dock bara ett tåg än så länge....ngn som vet mer...? :D
Jag tror det var två tåg ute i måndags. Ett passerade mig mot Mörby C, och ett annat åkte jag med från Ropsten. Turen runt klockan 16.05 från Ropsten uteblev pga vagnsfel vid Gärdet.

Mikael
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Tycker den nya färgen är mycket bättre än den gamla, man blev ju nästan åksjuk bara av att se den fula orangea färgen...
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

M224 skrev:
Bäste Sparkfot, var glad att dom rustar upp C14H-vagnarna istället vettja! :P

Härlig bild Kvarne!
Men ja visst är det kul att dom kan rulla men den orangea inredningen typiskt för C14H kommer jag aldrig glömma!
Cecil Bergsteen
Spammer
Spammer

Röd tröja??

Inlägg av Cecil Bergsteen »

Föraren ser trevlig ut men är den röda tröjan verkligen enligt uniformsreglementet??
M.V.H
CB.
Lars Stegenius

Det ryktas tydligen om att Nybodas (sunkiga) C6H och Rissnes (fräscha) C14H ska byta plats.... vet ej om det stämmer.

Blir det så lär det inte dröja länge förrän C14H-vagnarna är lika sunkiga som C6H-vagnarna.

//Lars S
(som bor längs Tub2)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Lars Stegenius skrev:Det ryktas tydligen om att Nybodas (sunkiga) C6H och Rissnes (fräscha) C14H ska byta plats.... vet ej om det stämmer.

Blir det så lär det inte dröja länge förrän C14H-vagnarna är lika sunkiga som C6H-vagnarna.

//Lars S
(som bor längs Tub2)
Då vet jag någon som inte blir glad om det kommer att ske. 8)
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Och morsan som lär får köra dom hurrar såklart *not* :wink: släpa på tågklubban och dörrombyggda vagnar som går trögt att stänga, och ingen jävel bryr sig om det där tjutet och blinkandet ändå eftersom de är både blinda och döva när de rusar in genom stängande dörrar...
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Och morsan som lär får köra dom hurrar såklart *not* :wink: släpa på tågklubban och dörrombyggda vagnar som går trögt att stänga, och ingen jävel bryr sig om det där tjutet och blinkandet ändå eftersom de är både blinda och döva när de rusar in genom stängande dörrar...
Haha respekt för det där Henrik. :D
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Haha tackar så mycket :D tycker att det stämmer bra, förr i tiden så verkar de som är blinda och döva klarat sig bra utan detta så varför skulle detta elände sättas in nu? Folk springer som om det vore maratonlopp, även de med barnvagnar med barn och annat springer som om det vore sista tåget för dagen..
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Henrik N skrev:Haha tackar så mycket :D tycker att det stämmer bra, förr i tiden så verkar de som är blinda och döva klarat sig bra utan detta så varför skulle detta elände sättas in nu? Folk springer som om det vore maratonlopp, även de med barnvagnar med barn och annat springer som om det vore sista tåget för dagen..
Håller med, mänskligheten håller på att förslöas totalt, det ska varnas om precis allt.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Haha tackar så mycket :D tycker att det stämmer bra, förr i tiden så verkar de som är blinda och döva klarat sig bra utan detta så varför skulle detta elände sättas in nu? Folk springer som om det vore maratonlopp, även de med barnvagnar med barn och annat springer som om det vore sista tåget för dagen..
Så sant, Som när det är något event så springer folk som galningar in i sista vagnen fast det är ett extra tåg och står där tills nästa ordinarie tåg är hackihäll så jag som erfaren tub fantast går lungt och sansat till den främe vagnen som är helt tom nästan. 8)
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Precis och så är det så mycket överflödig information som bara öser över oss! Om vi tänker på C20 så är det minst tre olika ljudsignaler bara vid dörrstängning: Först högtalarknappen som trycks in vid typ varje station verkar vara väldigt populärt hos många förare, varför??? Sedan är det officiella tjutet och sen är det oftast något annat obeskrivligt ljud på slutet som hörst ibland (typ ett bröl av något slag)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Henrik N skrev:Precis och så är det så mycket överflödig information som bara öser över oss! Om vi tänker på C20 så är det minst tre olika ljudsignaler bara vid dörrstängning: Först högtalarknappen som trycks in vid typ varje station verkar vara väldigt populärt hos många förare, varför??? Sedan är det officiella tjutet och sen är det oftast något annat obeskrivligt ljud på slutet som hörst ibland (typ ett bröl av något slag)
Finns jue 4 st olika,först högtalare knappen,brölet,officela tjutet och högtalarknapp kombinierat med bröl. :?
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Sparkfot skrev:
Henrik N skrev:Precis och så är det så mycket överflödig information som bara öser över oss! Om vi tänker på C20 så är det minst tre olika ljudsignaler bara vid dörrstängning: Först högtalarknappen som trycks in vid typ varje station verkar vara väldigt populärt hos många förare, varför??? Sedan är det officiella tjutet och sen är det oftast något annat obeskrivligt ljud på slutet som hörst ibland (typ ett bröl av något slag)
Finns jue 4 st olika,först högtalare knappen,brölet,officela tjutet och högtalarknapp kombinierat med bröl. :?
Jag är så trött på detta samhälle som ska idiotförklara folket, jag förstår inte hur samhället fungerade förr utan ljud, digitalskyltar mm mm mm.
Vi får så mycket information att våra hjärnor kommer att kolappsa.

Tänk att få åka C20 utan massa pling plong ljud, tjut från dörrar mm, det är som en dröm för mig.
Lars Stegenius

Sparkfot skrev:
Lars Stegenius skrev:Det ryktas tydligen om att Nybodas (sunkiga) C6H och Rissnes (fräscha) C14H ska byta plats.... vet ej om det stämmer.

//Lars S
(som bor längs Tub2)
Jag med...

//Lars S
Conny

Inlägg av Conny »

Lars Stegenius skrev:
Sparkfot skrev:

//Lars S
(som bor längs Tub2)
Jag med...

//Lars S
Hmm jasså? Undrar vem...

Henrik N: Anledningen till att man trycker på utropsknappen när man stänger dörrarna är att man vill slippa det utvändiga brölet. Det är som ni nog vet ett sjukt irriterande ljud, men det går ju att slippa genom att stänga av det på annat vis också.... Sen finns ju C20 2133 som har ett skärande ljud när dörrarna stängs.... Där har det blivit nåt knas, så ljudet är många gånger ljusare och starkare än vad det ska vara när dörrarna stängs.
Skriv svar