Efter trogen tjänst hos Fridströms Buss var hon till salu och annonsen lades ut på blocket för 3 dagar sedan typ. I förrgår hörde någon av sig och ville bygga om 'henne' till Racebuss. När jag fick höra det vart det fart på mig. Den sista H22an i orginalutförande och dessutom i Toppskick får inte bli någon himla racebuss...
Så nu är hon min. Och kommer att förbli linjevagn. Min förhoppning är att hon ska delta i Tunga Rallyt/Tunga Rallyt Väst i framtiden....
Senast redigerad av Kvarne den söndag 30 juli 2006 17:20, redigerad totalt 1 gånger.
mycket att mecka med på en sån gammal kärra..
till och börja med översta högra helljuset
sen förstår jag inte hur man kan köpa en ledbuss.. men men..
roligt att du har en buss nu iaf..
hoppas du håller den i bra skick.
H19E skrev:mycket att mecka med på en sån gammal kärra..
till och börja med översta högra helljuset
sen förstår jag inte hur man kan köpa en ledbuss.. men men..
roligt att du har en buss nu iaf..
hoppas du håller den i bra skick.
årsskatten ligger bara på 21547 kr
det är ganska mycker pengar med
skaffar du en etanolbuss så ligger skatten på 989 kr tror jag det var.. kortvagn som ledvagn
H19E igen skrev:
årsskatten ligger bara på 21547 kr
det är ganska mycker pengar med
skaffar du en etanolbuss så ligger skatten på 989 kr tror jag det var.. kortvagn som ledvagn
Tja, försök hitta en lika unik och välbevarad etanolvagn... Snarare, försök hitta en lika välbevarad vagn som är såpass gammal överhuvudtaget!
Angående skatten så behöver man inte betala skatt när fordonet är avställt! Dessutom är det inte många år kvar tills den blir skattebefriad!
jo. trodde inte att den var avställd. Eftersom det står inget sådant på fordonsregistret
/ H19E
kunde inte logga in. Fick köra gäst
Hur svårt är det att ställa av ett fordon då? Du borde väl veta det som säger dig jobba i en depå?!?! Kan svara att det är bara att ringa eller knata in på Internet alternativt skicka in en lapp till vägverket, men det borde du veta eller?