Ivers1991 skrev:MetroTram? Liknar mycket på de spårvagnar som finns i Trondheim. Undrar hur strassenbahn då ser ut?
Metrotram?
Om jag fattat rätt så har man i Berlin höjt upp ett antal buss- och spårvangslinjer till ett slags stom-nät. Dessa linjer har fått benämningen Metro-linjer.
Ett par länkar: MetroTram MetroBus
Och en länk till ett PDF-dokument som man antingen kan titta på eller ladda ner: Das Metronetz. (Åtminstone med mina inställningar i Firefox blir jag tillfrågad om vad jag vill göra med denna länk!)
LÅ1 skrev:
Och en länk till ett PDF-dokument som man antingen kan titta på eller ladda ner: Das Metronetz. (Åtminstone med mina inställningar i Firefox blir jag tillfrågad om vad jag vill göra med denna länk!)
LÅ1 skrev:
Och så även i IE, så det är helt i sin ordning...
Jag blev bara lite förvånad, för normalt brukar ju länkar till PDF-dokument öppna sej på samma sätt som ett HTML-dokument. Möjligen att det automatiskt blir nytt fönster. Men i detta fallet blev man tillfrågad om man ville se (öppna) eller ladda ner dokumentet!
Det har troligen med designen av BVGs hemsida att göra,
för dialogrutan kommer upp även för BVGs tidtabeller, kartor och all annan information (kundtidningen "plus" t ex) som är gjorda i PDF-format. Så det är nog ett skriptfel på deras hemsida...
Byggare Bob skrev:Det har troligen med designen av BVGs hemsida att göra,
för dialogrutan kommer upp även för BVGs tidtabeller, kartor och all annan information (kundtidningen "plus" t ex) som är gjorda i PDF-format. Så det är nog ett skriptfel på deras hemsida...
Eller så är det avsiktligt för att folk som inte är så hemma på datorer lätt ska kunna spara ner tidtabeller o.s.v. för användning när de inte är uppkopplade.