Branntilløp på T-banen hver uke

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hei!
Fant denne artikklen i Aftenposten, den sier vell alt om at gammelt matriell kansje ikke altid er så bra i trafikk (tenkte da spessielt på dere Cx diggere her på forum....)
54 ganger opplevde Oslo Sporveiers passasjerer brann eller røykutvikling på T-banen i fjor. Fire ganger forsøkte passasjerer å tenne på vogner i fart.

Som man kan se så er det også en viss menskelig faktor inne i bildet også......

Andreas
Ulf S

Inlägg av Ulf S »

Heh.. jag har försökt få fyr på en Cx-vagn. Det enda som brinner är reklamen, tidningar och passagerare!

Fast det ligger ju en del i vad du säger, det är mycket annat som kan brinna. Kabelbränder är väl inte helt ovanligt. Det har till och med hänt mig när jag jobbat på Zinkensdamm, i den gamla spärren (vila i frid), då radion började brinna pga. gamla dåliga kablar. En fas gick och stationen blev mörklagd. Branden höll sig dock i spärrhytten och slocknade själv.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Etter det jeg veit, så er det isopor veggene på Oslo's t-bane vogner som isolasjon!
Etter det jeg har lært så kommer det blåsyregass hvis isopor brenner, og denne er meget giftig

Andreas
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Ulf S skrev:Heh.. jag har försökt få fyr på en Cx-vagn. Det enda som brinner är reklamen, tidningar och passagerare!
:?::?::?::?::!::shock::shock:
Bantekniker
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bobjörk skrev:
Ulf S skrev:Heh.. jag har försökt få fyr på en Cx-vagn. Det enda som brinner är reklamen, tidningar och passagerare!
:?::?::?::?::!::shock::shock:
Noen har enda ikke lært at man IKKE skal tenne på t-bane vogner...........

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Andy skrev:Noen har enda ikke lært at man IKKE skal tenne på t-bane vogner...........Andreas
Kanske beror på vilken läggnning man har... :lol:
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bussmicke skrev:
Andy skrev:Noen har enda ikke lært at man IKKE skal tenne på t-bane vogner...........Andreas
Kanske beror på vilken läggnning man har... :lol:
Ja, noen er j t-banofile, andre bussofile og da også noen sporvognofile!

Kvalifiserer dette til doktorgrad i medisin :p

Andreas
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

Andy skrev:
Ja, noen er j t-banofile, andre bussofile og da også noen sporvognofile!

Andreas
Nej, men väl till en innom Psykologi :wink:

//Q
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Andy skrev:Ja, noen er j t-banofile, andre bussofile og da også noen sporvognofile!

Andy, de syftar på det sexuella. Att tända på nåt, är att bli upphetsad. Å vem blir inte kraftigt upphetsad med gåshus till följd av att se något fruktansvärt diggabelt? :oops:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

bruse skrev:
Andy skrev:Ja, noen er j t-banofile, andre bussofile og da også noen sporvognofile!

Andy, de syftar på det sexuella. Att tända på nåt, är att bli upphetsad. Å vem blir inte kraftigt upphetsad med gåshus till följd av att se något fruktansvärt diggabelt? :oops:
Veit dette, derfor kom jeg med de nye sexuelle legningene over, kan vel heller si at jeg er sexolog...... :P
Vil forestille meg at disse er bedre sexuelle legninger enn pedofil og nekrofil..........

Og det med opphisselsen har du helt rett i............................. :oops:

Andreas
Ulf_

Inlägg av Ulf_ »

Jag kanske ska förtydliga mig. Under den säkerhetsubildning jag har gått hos SL fick vi bland annat se hur dåligt en Cx brinner genom att själva försöka få fyr på den!

C4:or är för övrigt ruggit sexiga!
Skriv svar