SS Linje 19
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
SS Linje 19
Linje 19 med A13 i Örby. Foto A. Rice.

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Trevligt, undrar om det var den som blev 9360?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Ja, enligt vagnhallen är det så: http://web.ss.se/vagnhallen/typ.asp?id=932 (med bild för er som vill jämföra då och nu!)Bussmicke skrev:Trevligt, undrar om det var den som blev 9360?
Snacka om bautastor kontrollerlåda! AGR kanske har provkört denna vagtyp och vet vad pedalen nere till höger används till? Utsignal? Tidigare så hade A13 både vissla och klocka, var klockan tryckluftsdriven eller var det ett trampstift och enklangsklocka? Idag har 9360 bara en Westinghousetyfon och ngt litet elektriskt signalhorn vad jag vet
mvh PCC

mvh PCC

-
-
-
- Spammer
Har provåkt!!
Provåkte kärran mellan Na och Lih en gång.
Cool!! Luktade lite oljigt och gammalt damm dock.
M.V.H
Cb.
M.V.H
Cb.
Re: Har provåkt!!
Off-topic, jag vet, men vad hände med användaren CB?Cecil Bergsteen skrev:Provåkte kärran mellan Na och Lih en gång.
M.V.H
Cb.

-
- Spammer
När jag var i Östafrika och knuffade om kull några Impalas och Kudus spelade min släkting mig ett fult spratt. Jag brukar använda både hans hem och jobbdator ibland vilket förklara hur han kunde göra det.
Upptäckte det när jag kom hem efter en månad. Jag är inte långsint, men jag glömmer alldrig en oförett så vi får vällan se:)
CB.
Upptäckte det när jag kom hem efter en månad. Jag är inte långsint, men jag glömmer alldrig en oförett så vi får vällan se:)
CB.