Tycker inte alls att den är sig lik, om det nu ska föreställa en C2:a. Går att hitta många detaljer som man stör sig på. Kanske det allra värsta tycker jag, är C6-stuket på takhörnen.
Om jag påstår att alla som blippar här på forum är experter så klarnar det kanske För övriga 99 procent som besöker stadsmuseet och ser skapelsen så tror de att det är en "äkta" vara.
Alla som kör eller kontar på djurgården kan vittna om hur gamla stockholmare ...lyriskt berättat för sina barnbarn hur de åkte med just den här vagnen till skolan. Då har de åkt i en A31:a men vart fast övertygade...ibland ..har man inte hjärta att tala om osv...
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Stefan Widén skrev:Om jag påstår att alla som blippar här på forum är experter så klarnar det kanske För övriga 99 procent som besöker stadsmuseet och ser skapelsen så tror de att det är en "äkta" vara.
Jag gick faktiskt å knackade på "plåten". Mer trä, men det var nära jag trodde det var plåt.
Inredningen av soffor å stolpar är äkta. Anser jag iaf.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Stefan Widén skrev:Om jag påstår att alla som blippar här på forum är experter så klarnar det kanske För övriga 99 procent som besöker stadsmuseet och ser skapelsen så tror de att det är en "äkta" vara.
Alla som kör eller kontar på djurgården kan vittna om hur gamla stockholmare ...lyriskt berättat för sina barnbarn hur de åkte med just den här vagnen till skolan. Då har de åkt i en A31:a men vart fast övertygade...ibland ..har man inte hjärta att tala om osv...
Stefan
Jag minns den gamla historien från Malmköping om mannen som berättade för sitt barn att han brukade till skolan med just denna vagn -SS 335 - i JÖNKÖPING!
Hej!
Selv om passagererne ikke altid husker ret, kan man ind imellem tage fejl.
En dame sad i BVB 213 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm og sagde: "Ack ja! Denne vogn har jeg kørt med til skolen mange gange". Vognføreren sagde venligt: "Jeg tror De husker fejl, for denne vogn er fra Basel i Schweiz". Damen svarede: "Ja, men jeg gik jo i skole i Basel!"
Hilsen fra
Svend Christensen