C20 2219

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ulf_

C20 2219

Inlägg av Ulf_ »

C20 2219 är sedan några dagar i trafik, och skiljer sig en smula från tidigare C20.

Bland annat är dörrarna betydligt tystare. Förhoppningsvis har detta inte bara att göra med att det är en ny vagn.

Dessutom har de små rungformade handtagen mellan sätena bytts ut mot gigantiska otroligt otympliga och fula handtag som sticker en bra bit ut i gången. Jag gick tvärs igenom denna vagn när den stog på ändstationen, och trots att jag försökte så gick jag in i handtagen hela tiden. De är för stora! (och det är inte jag som är fet, snarare tvärt om) Illa, illa, SL!

I övrigt var det inte så mycket nytt. De nya handtagen i taket som ingen når, obefintliga linjekartor och massa annan skit.

Någon som har koll på vilken den älsta Cx-vagnen är som fortfarande är i trafik? Hittade en 2656 här om dagen, och den borde ju kvala in.. eller finns det någon ännu äldre?

Luttrade TUB1-resenärer kan för övrigt hålla koll efter snöröjningståget som ilar fram och tillbaka på spåren med massor av gröna vagnar nu i dagarna!
Fredrik Klint

Äldsta Cx-vagnen...

Inlägg av Fredrik Klint »

C6H 2651 från 1970 är den idag äldsta CX-vagnen. 2652-2695 är levererade -71.

Tre vagnar till skrot (står i Hammarby): 1102, 1184 och 1191. 1102 (C12H!) har inte gått i trafik på flera år men sparats då den använts till någon form av ombyggnadsprov, tror det hade med dörrarna att göra... men nu ska den bort!
Mikael R
Kontakt:

Re: Äldsta Cx-vagnen...

Inlägg av Mikael R »

Fredrik H Klint skrev:C6H 2651 från 1970 är den idag äldsta CX-vagnen. 2652-2695 är levererade -71.

Tre vagnar till skrot (står i Hammarby): 1102, 1184 och 1191. 1102 (C12H!) har inte gått i trafik på flera år men sparats då den använts till någon form av ombyggnadsprov, tror det hade med dörrarna att göra... men nu ska den bort!
Fan vad sur jag blir! Nu när det finns en C12:a sparad så ska den bort! Usch SL! Och sedan dessa C13 vagnar. Nä nu får de lugna ner sig! :evil:
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
Daniel L

!

Inlägg av Daniel L »

...
Senast redigerad av Daniel L den torsdag 06 februari 2003 16:52, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael R
Kontakt:

Re: Med risk för arga svar

Inlägg av Mikael R »

Daniel L skrev:
Mikael R skrev:
Fredrik H Klint skrev:C6H 2651 från 1970 är den idag äldsta CX-vagnen. 2652-2695 är levererade -71.

Fan vad sur jag blir! Nu när det finns en C12:a sparad så ska den bort! Usch SL! Och sedan dessa C13 vagnar. Nä nu får de lugna ner sig! :evil:
Lite irri blir jag på dessa usch-för-SL-inlägg, visserligen gör inte SL alltid rätt, men att hålla på att spara tunnelvagnar bara för att ett antal tågmuppar (ink mig själv) vill kostar en j-a massa pengar som kan användas till något nyttigare... :!:
Spar istället några få men epoktypiska vagnar, vilket jag anser att C12 inte är snarare då kanske, C2, C4 och C6 möjligen C14 också
Jo det stämmer ju att man bör spara de viktigaste vagnarna, men kan man inte sälja en del andra vagnar till diggare istället för att skrota de? Jag skulle gärna ha en gammal tunnelbanevagn att ställa upp på tomten på landet. Men innan jag blir så gammal att jag har ett eget jobb och skulle kunna få ihop pengar till exempelvis en beg. tunnel-vagn så är alla skrotade och det gör mig ont!

PS. Ingen som kan vara bussig och fixa bilder på vagnarna??? Skulle bli hjärtans glad.
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Ulf_

Inlägg av Ulf_ »

Men 2651 har man ju inte sett på år och dag. Finns den verkligen kvar? Åkte med 2654 för några minuter sedan!.. =)..
Skriv svar