Nexsus trafikk på Tveita (MAN lion's city)

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Nexsus trafikk på Tveita (MAN lion's city)

Inlägg av Andy »

Bild
Nexus trafikk 502 på Tveita avventer avgang i rute 69 til Lutvann

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Trevligt, snart har du Oslos Alla bussar på bild..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bussmicke skrev:Trevligt, snart har du Oslos Alla bussar på bild..
Prioriterer å få bilde av alle sporvogner og t-bane vogner i Oslo som er i drift nå, på sporvogner mangler jeg ikke stort, på t-baner er det noe større hull.

KANSJE jeg går løs på busser etter det, men da skal jeg kjede meg veldig....

Andreas
volvo9700
Kontakt:

Inlägg av volvo9700 »

Busser er da ikke så kjedelig det da! Kanskje MAN bybuss er litt kjipt, men får du der i mot en volvo, kommer det seg!

For min del, liker jeg best langrute busser. Lenge lever Volvo 9700!
Hilsen Magne fra Norge!
Besøk hjemmesiden min! http://www.stkp.net
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

volvo9700 skrev:Busser er da ikke så kjedelig det da! Kanskje MAN bybuss er litt kjipt, men får du der i mot en volvo, kommer det seg!

For min del, liker jeg best langrute busser. Lenge lever Volvo 9700!
Busser hadde kansje vært mere intresangt om det ikke var så mange av dem....

Skal jeg først ta bilde av busser, så er veteranbusser mye mere spennende!

For meg er det trikk/t-bane som gjelder.

Andreas
SH

Bilder av Oslos T-bane

Inlägg av SH »

Det er østvognparken som det gjelder å forevige, fordi disse forsvinner først. Her må det tas bilder av både a og b ender. Dermed har man 172 motiver. Selv mangler jeg bare 11...
Användarens profilbild
Andy

Re: Bilder av Oslos T-bane

Inlägg av Andy »

SH skrev:Det er østvognparken som det gjelder å forevige, fordi disse forsvinner først. Her må det tas bilder av både a og b ender. Dermed har man 172 motiver. Selv mangler jeg bare 11...
Jeg prioriterer å ta et bilde av hver vogn i første omgang, mangler nå 70 av 146 vogner, men nye bilder kommer til de gangene jeg husker å ta med meg det droget av et kamera ut!

På 1300 vognene mangler jeg faktisk bare 6 av 46 vogner

Andreas
SH

Inlägg av SH »

Andy skrev:
SH skrev:Det er østvognparken som det gjelder å forevige, fordi disse forsvinner først. Her må det tas bilder av både a og b ender. Dermed har man 172 motiver. Selv mangler jeg bare 11...
Jeg prioriterer å ta et bilde av hver vogn i første omgang, mangler nå 70 av 146 vogner, men nye bilder kommer til de gangene jeg husker å ta med meg det droget av et kamera ut!

På 1300 vognene mangler jeg faktisk bare 6 av 46 vogner

Andreas

De første bildene går som fot i hose. Men etter en stund kommer de samme vognene til stadighet som førende, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å kompletere samlingen. Vognhallen på Ryen er uaktuell grunnet dårlig lys. Jeg tar bildene fra to bestemte vinkler, og det er bare noen endestasjoner som har kommet gjennom nåløyet grunnet lysforhold. Dermed er alle bildene i samme profil. 1300-vognene samt T2000 skal rulle i mange år til, så de tas til slutt.

Dessuten er alt mellom himmel og hav fotografert av interiøret og førerrommene...
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Jag tog bilder av förarrummet i T4, T6/7 och MX sista gången.
Saknar förarrumsbilder från T2000
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

SH skrev:De første bildene går som fot i hose. Men etter en stund kommer de samme vognene til stadighet som førende, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å kompletere samlingen. Vognhallen på Ryen er uaktuell grunnet dårlig lys. Jeg tar bildene fra to bestemte vinkler, og det er bare noen endestasjoner som har kommet gjennom nåløyet grunnet lysforhold. Dermed er alle bildene i samme profil. 1300-vognene samt T2000 skal rulle i mange år til, så de tas til slutt.

Dessuten er alt mellom himmel og hav fotografert av interiøret og førerrommene...
Jeg tar bilder av vognene selv om de er midt inne i togstammen, kravet er at vognnummeret skal synes på bildet.

Hvis jeg har mulighet, så tar jeg bilder av frontenden av vogna, men det er noe redusert hvor jeg har muligheten til å gjøre det da min for tiden faste reisestrekning er på linje 2 mellom Ellingsrudåsen og Tveita.

Liker best de avgangene om morgnen hvor det er 6 vogns tog, får tatt bilder av flere vogner da, men fordelen med 4 vogns tog er at jeg får tatt bilde av den ene av de to førende endene!

Andreas
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bussmicke skrev:Jag tog bilder av förarrummet i T4, T6/7 och MX sista gången.
Saknar förarrumsbilder från T2000
Trodde jeg hadde bilder fra førerrommet på T200 i mitt arkiv, men det hadde jeg ikke!

Andreas
Skriv svar