Bussmicke skrev:Trevligt, snart har du Oslos Alla bussar på bild..
Prioriterer å få bilde av alle sporvogner og t-bane vogner i Oslo som er i drift nå, på sporvogner mangler jeg ikke stort, på t-baner er det noe større hull.
KANSJE jeg går løs på busser etter det, men da skal jeg kjede meg veldig....
Det er østvognparken som det gjelder å forevige, fordi disse forsvinner først. Her må det tas bilder av både a og b ender. Dermed har man 172 motiver. Selv mangler jeg bare 11...
SH skrev:Det er østvognparken som det gjelder å forevige, fordi disse forsvinner først. Her må det tas bilder av både a og b ender. Dermed har man 172 motiver. Selv mangler jeg bare 11...
Jeg prioriterer å ta et bilde av hver vogn i første omgang, mangler nå 70 av 146 vogner, men nye bilder kommer til de gangene jeg husker å ta med meg det droget av et kamera ut!
På 1300 vognene mangler jeg faktisk bare 6 av 46 vogner
SH skrev:Det er østvognparken som det gjelder å forevige, fordi disse forsvinner først. Her må det tas bilder av både a og b ender. Dermed har man 172 motiver. Selv mangler jeg bare 11...
Jeg prioriterer å ta et bilde av hver vogn i første omgang, mangler nå 70 av 146 vogner, men nye bilder kommer til de gangene jeg husker å ta med meg det droget av et kamera ut!
På 1300 vognene mangler jeg faktisk bare 6 av 46 vogner
Andreas
De første bildene går som fot i hose. Men etter en stund kommer de samme vognene til stadighet som førende, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å kompletere samlingen. Vognhallen på Ryen er uaktuell grunnet dårlig lys. Jeg tar bildene fra to bestemte vinkler, og det er bare noen endestasjoner som har kommet gjennom nåløyet grunnet lysforhold. Dermed er alle bildene i samme profil. 1300-vognene samt T2000 skal rulle i mange år til, så de tas til slutt.
Dessuten er alt mellom himmel og hav fotografert av interiøret og førerrommene...
SH skrev:De første bildene går som fot i hose. Men etter en stund kommer de samme vognene til stadighet som førende, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å kompletere samlingen. Vognhallen på Ryen er uaktuell grunnet dårlig lys. Jeg tar bildene fra to bestemte vinkler, og det er bare noen endestasjoner som har kommet gjennom nåløyet grunnet lysforhold. Dermed er alle bildene i samme profil. 1300-vognene samt T2000 skal rulle i mange år til, så de tas til slutt.
Dessuten er alt mellom himmel og hav fotografert av interiøret og førerrommene...
Jeg tar bilder av vognene selv om de er midt inne i togstammen, kravet er at vognnummeret skal synes på bildet.
Hvis jeg har mulighet, så tar jeg bilder av frontenden av vogna, men det er noe redusert hvor jeg har muligheten til å gjøre det da min for tiden faste reisestrekning er på linje 2 mellom Ellingsrudåsen og Tveita.
Liker best de avgangene om morgnen hvor det er 6 vogns tog, får tatt bilder av flere vogner da, men fordelen med 4 vogns tog er at jeg får tatt bilde av den ene av de to førende endene!