Finn flera fel
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Finn flera fel
Inte fuska nu genom att titta på en karta, utan försök ändå:
Hur många, och vilka fel finns på denna spårkarta över Stockholms tunnelbana?
PDF - 223.672 bytes
Jonas - hade lite dötid i går som gick till framställandet av detta kartproblem
Hur många, och vilka fel finns på denna spårkarta över Stockholms tunnelbana?
PDF - 223.672 bytes
Jonas - hade lite dötid i går som gick till framställandet av detta kartproblem
Har verkligen inte orginalet i huvet, så jag gav upp och tog en glimt på SLs orginalkarta. Hittar i alla fall en detalj, som jag skriver nedan med bakgrundsfärgad text. Markera texten för att läsa.
Tunnelbana/Tunnelbanan i vänstra övre hörnet.
Dessutom slås jag av att Globen har den plupp som alla bytespunkter har. Trodde först det var ett av dina fel, men även orginalet har denna. Någon som förstår varför?
/Michael

Dessutom slås jag av att Globen har den plupp som alla bytespunkter har. Trodde först det var ett av dina fel, men även orginalet har denna. Någon som förstår varför?
/Michael
-
Byte Tunnelbana/Tvärbanan möjlig.Spårvagnsmicke skrev: Dessutom slås jag av att Globen har den plupp som alla bytespunkter har. Trodde först det var ett av dina fel, men även orginalet har denna. Någon som förstår varför?
/Michael
Vad är det för fel med det du skrev med bakgrundsfärg?
Ett fel till har jag hittat: Hönstorget...
Några andra fel utöver namnändringar hittar jag inte just nu...
Bantekniker
Den förklaringen köper jag inte. Eftersom Tekniska trots bytesmöjligheten till Roslagsbananerna inte är pluppad. Gäller även Alvik, Sundbyberg och Farsta strand.Bobjörk skrev:Byte Tunnelbana/Tvärbanan möjlig.
Felet kanske inte var så uppenbart när man bara tittade på fejkkartan. Länkar in till den karta Jonas antagligen utgick från.
Orginalet
/Michael
Jag utgick från den som SL har på sin sida, ja. Enklast så - då behöver man ju bara flytta om lite bokstäver i stället för att rita om allt.Spårvagnsmicke skrev:Den förklaringen köper jag inte. Eftersom Tekniska trots bytesmöjligheten till Roslagsbananerna inte är pluppad. Gäller även Alvik, Sundbyberg och Farsta strand.Bobjörk skrev:Byte Tunnelbana/Tvärbanan möjlig.
Felet kanske inte var så uppenbart när man bara tittade på fejkkartan. Länkar in till den karta Jonas antagligen utgick från.
Orginalet
/Michael

Har ni några kuliga bra namn på stationerna så kan vi ju göra en egen humoristisk karta. Kring Blåsut kan man t.ex. ha: "Andas in" - "Håll andan" - "Blåsut". Åkeshov blir lätt Åke sov. Stora mossen kan lätt förvrängas till Mora stossen, e.t.c.
Kommer ni med bra finurliga namn så fixar jag kartan.
/Jonas.
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
-