Har det hänt förut? Någon som känner till vad som strulade idag? Odd?Tvärbanan Alvik-Sickla udde Förseningar på mellan 5-26 minuter efter tidigare stopp på grund av vagnfel.
Inskrivet 03-01-20 16:40 Uppdaterat 03-01-20 16:40
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Har det hänt förut? Någon som känner till vad som strulade idag? Odd?Tvärbanan Alvik-Sickla udde Förseningar på mellan 5-26 minuter efter tidigare stopp på grund av vagnfel.
Enligt intern informationskylten som finns bla på TLC NEG, så var det pga bla havererad C20 transport....Ulrik Berggren skrev:Så har det mycket ovanliga inträffat att en A32 fått problem.Så här står det på Insidan
:
Nja... Åldern har väl kanske inte alltid betydelse för trafiksörningar. För Tvärbanans del får man nog titta lite på vad det är för typ av fel innan man börjar ha synpunkter på systemets tekniska driftsäkerhet.TimK skrev:/.../ jag kan erkänna att jag blir förvånad över de förseningar som uppstår på Tvärbanan. På något sätt tror jag att jag förväntar mig att den ska gå bättre än de andra banorna som ju ändå har några år på nacken.
Okidoki - då förstår jag hur du menar.TimK skrev:Jörgen, visst har du rätt i sak. Jag syftade mer på den psykologiska faktorn, att det som är nytt KÄNNS som om det borde vara mer pålitligt.
Jäpp, jag avsåg främst andra trafikslag, som gående, cyklister, små och stora bilar och dylikt för SL:s egna banor. Det är korrekt tolkat att jag inte avsåg banverkets spår; ser inte dessa som en "bana" i den betydelse uttrycket normalt användes i härvarande forum. Men det är klart att den övriga tågtrafiken är ett störande inslag för pendeltågen på BV:s spår.TimK skrev:När du säger att Tvärbanan har mer kontakt med övrig trafik än de andra banorna antar jag att du syftar på SL:s egna banor. Det av SL:s spårtrafikslag som har mest kontakt med övrig trafik är naturligtvis pendeltågstrafiken.