Visst, nu när vi har samma ägare till Gröna Lund och Clas Ohlson så måste det ju vara bra, eller till och med nödvändigt för Gröna Lunds personal att snabbt kunna åka upp till "moderbolaget" och handla. (Buss tar för lång tid och går alltför sällan.)
Sedan kan man ju fundera på om det är möjligt att vända en spårvagn mitt på Hamngatan utanför Gallerian, alltså är det bättre att köra upp och vända i rondellen på Sergels torg.
//Löfet
Djurgårdslinjen till Gallerian!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Djurgårdslinjen till Gallerian!
Bygg mera spårväg - Nu!!!
Re: Djurgårdslinjen till Gallerian!
Javisst! En gata behöver faktiskt inte alls vara särskilt bred för att man skall kunna vända en spårvagn. Det enda som krävs är att den är minst lika bred som spårvagnen.Löfet skrev:Visst, nu när vi har samma ägare till Gröna Lund och Clas Ohlson så måste det ju vara bra, eller till och med nödvändigt för Gröna Lunds personal att snabbt kunna åka upp till "moderbolaget" och handla. (Buss tar för lång tid och går alltför sällan.)
Sedan kan man ju fundera på om det är möjligt att vända en spårvagn mitt på Hamngatan utanför Gallerian, alltså är det bättre att köra upp och vända i rondellen på Sergels torg.
//Löfet
Örbybanan (jättestora förortsvagnar) vände en tid i Mariagränd, 4 meter bred...
-
O det är ju inte särskilt många meter spårväg man behöver lägga från Norrmalmstorg heller =)Löfet skrev:Visst, nu när vi har samma ägare till Gröna Lund och Clas Ohlson så måste det ju vara bra, eller till och med nödvändigt för Gröna Lunds personal att snabbt kunna åka upp till "moderbolaget" och handla. (Buss tar för lång tid och går alltför sällan.)
//Löfet
Får man komma med ett seriös kommentar?Löfet skrev:Visst, nu när vi har samma ägare till Gröna Lund och Clas Ohlson så måste det ju vara bra, eller till och med nödvändigt för Gröna Lunds personal att snabbt kunna åka upp till "moderbolaget" och handla. (Buss tar för lång tid och går alltför sällan.)
//Löfet

Samma ägare till två företag behöver ju inte betyda att de har något med varandra att göra, rent affärsmässigt!
Dessutom antyddes i radio häromdan att Tidstrands köp av aktiemajoriteten i Gröna Lunds moderbolag var mot den tidigare ägarfamiljens vilja! Om de har något att "sätta emot" eller inte, har jag ingen aning om. Får se hur det slutar!
Skulle det sluta med en förlängning av Djurgårdslinjen så har det väl slutat bra!

Under förutsättning att inte Gröna Lund påverkas negativt förstås!