Linjenummerbild 6 omg 2
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Linjenummerbild 6 omg 2
En bild på linje 6 i Göteborg när linjen var ny. Orange linjenummer och röd destination.

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
-
M25 och M23 kopplade har enbart förekommit i bogsering. Ser det annorlunda ut på bilden beror det på en synvilla.MartinW skrev:Är alla de vagnarna kopplade?
Var det vanligt att M23 och M25 gick kopplade med varandra?
Bilden är f.ö. från när andra utgåvan av linje 6 var ny. Första utgåvan fanns mellan 1903 och 1948, före 1907 dock benämnd som "Gul linje".
Nuvarande linje 6 trafikerar för övrigt nästan samtliga sträckor som 6:an någonsin trafikerat.
//T
Med reservation för tyckfel.
-
Re: Linjenummerbild 6 omg 2
Jag gillar dina bilder skarpt AGR!17AGR skrev:En bild på linje 6 i Göteborg när linjen var ny. Orange linjenummer och röd destination.

Som han sagt förr, hans fotoantecknigar har försvunnit så därför kan han inte det.
//MN
//MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
OK... har inte sett någon sån kommentar de senaste två-tre månaderna jag varit aktiv den här omgången så därför undrade jag (och om jag skulle söka efter ngt sådant här i forumet vet jag inte ens hur jag skulle utforma frågan?)Bussmicke skrev:Som han sagt förr, hans fotoantecknigar har försvunnit så därför kan han inte det.
//MN