Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Bilden blev trevlig ändå.M224 skrev:Inte en så jäkla bra bild, men det blev lite panik![]()
Hagsätra-Fruängen blir nog inte så bra eftersom tåget då måste vända någonstans för att sedan byta färdriktning.M224 skrev:Tack MJ!
Jo...fast det vore coolt om man kunde åka från Hagsätra till Frängen
Jag tänkte mera som en direktlinje från Hagsätra till Fruängen via Älvsjö o Långbro.MJTÅG skrev:Hagsätra-Fruängen blir nog inte så bra eftersom tåget då måste vända någonstans för att sedan byta färdriktning.M224 skrev:Tack MJ!
Vore det inte bättre om man kunde återuppta linje 16 som gick Välligby-Liljeholmen en kort tid 1991.
Ok! Du menar åt det hållet. Att förlänga t-banan från Hagsätra till Älvsjö har ju varit uppe tidigare men jag tvivlar på att det någonsin blir av.M224 skrev:Jag tänkte mera som en direktlinje från Hagsätra till Fruängen via Älvsjö o Långbro.MJTÅG skrev:Hagsätra-Fruängen blir nog inte så bra eftersom tåget då måste vända någonstans för att sedan byta färdriktning.M224 skrev:Tack MJ!
Vore det inte bättre om man kunde återuppta linje 16 som gick Välligby-Liljeholmen en kort tid 1991.
Ja, exaktMJTÅG skrev:Ok! Du menar åt det hållet. Att förlänga t-banan från Hagsätra till Älvsjö har ju varit uppe tidigare men jag tvivlar på att det någonsin blir av.M224 skrev:Jag tänkte mera som en direktlinje från Hagsätra till Fruängen via Älvsjö o Långbro.MJTÅG skrev: Hagsätra-Fruängen blir nog inte så bra eftersom tåget då måste vända någonstans för att sedan byta färdriktning.
Du menar "Byte för resenärer mot Skarpnäck, Farsta och Älvsjö"?M224 skrev:Ja, exakt
men nu är man så van vid Hagsätra, så Älvsjö skulle låta bra skumt...
Jo. Det är ju en vanesakLÅ1 skrev:Du menar "Byte för resenärer mot Skarpnäck, Farsta och Älvsjö"?M224 skrev:Ja, exakt
Man lyckades ju byta Bagarmossen mot Skarpnäck så varför inte Hagsätra mot Älvsjö?
(Eller med tanke på resonemanget i en annan tråd: "Byte för resande mot Skarpnäck, Södertörns Villastad och Älvsjö")
Vilken ordning ropas de tre stationsnamnen ut i de "röda" tågen vid Slussen?
Tidigare var det ju "Bagarmossen, Farsta och Hagsätra" vilket väl var styrt av alfabetet snarare än geografin!? Alltså borde det vara "Farsta, Hagsätra och Skarpnäck" numera! Är det så? Skall försöka lysna vid tillfälle. (I en C20 med automatiskt utrop.)
Linjenummerordning, naturligtvis! Att jag inte insåg det!M224 skrev:Jo. Det är ju en vanesakLÅ1 skrev:Du menar "Byte för resenärer mot Skarpnäck, Farsta och Älvsjö"?M224 skrev:Ja, exakt
Man lyckades ju byta Bagarmossen mot Skarpnäck så varför inte Hagsätra mot Älvsjö?
(Eller med tanke på resonemanget i en annan tråd: "Byte för resande mot Skarpnäck, Södertörns Villastad och Älvsjö")
Vilken ordning ropas de tre stationsnamnen ut i de "röda" tågen vid Slussen?
Tidigare var det ju "Bagarmossen, Farsta och Hagsätra" vilket väl var styrt av alfabetet snarare än geografin!? Alltså borde det vara "Farsta, Hagsätra och Skarpnäck" numera! Är det så? Skall försöka lysna vid tillfälle. (I en C20 med automatiskt utrop.)![]()
Dom ropar väl ut Skarpnäck, Farsta Stand och Hagsätra (dvs i linjenummer ordning 17-18-19)