I den nya tidtabellens förklaring ses linjen redan som en del av Lidingöbanan...Stefan Widén skrev:I den upprustning som utförs vid Nyp inger inte hållplatserna. Från börjar var tanken att de skulle samordnas men när förlängningen av SpvC bordlades lyftes hållplatserna ut. Samma gäller även Djb.Enceladus skrev:I den gamla tidtabellen uppmärksammades resenärerna på att hållplatserna Nybroplan och Djurgårdsbron fortfarande inte är tillgänglighetsanpassade. I den nya tidtabellen är denna användbara information dessvärre borttagen. Detta kan i och för sig vara en del av den nya designen. Nybroplan håller dock på att byggas om. Det blir några välbehövliga förbättringar för gång, cykel och kollektivtrafik, men tyvärr verkar Helldén ha backat i den fråga som han gick till val på.![]()
Så som den positiva person man är kan man tolka, att när informationen inte finns kvar kommer man under kommande tidtabellsperiod förlänga SpvC och därmed bygga om hållplatserna.
Det skulle vara trevligt med bilfri Hamngata , det har vi konstaterat tidigare. Och visst är det möjligt redan nu, Utmaningen är att all trafik söderut tvingas ta andra vägar och då blir andra stadsdelar påverkade. För att lösa det måste det ingå i projektet att göra hela innerstaden bilfri vilket nog kräver en österled för att man ska lyckas med det projektet.
Stefan
Spårväg City
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Spårväg City
Re: Spårväg City
Intressanta anmärkningar:Enceladus skrev:I den nya tidtabellens förklaring ses linjen redan som en del av Lidingöbanan...Stefan Widén skrev:I den upprustning som utförs vid Nyp inger inte hållplatserna. Från börjar var tanken att de skulle samordnas men när förlängningen av SpvC bordlades lyftes hållplatserna ut. Samma gäller även Djb.Enceladus skrev:I den gamla tidtabellen uppmärksammades resenärerna på att hållplatserna Nybroplan och Djurgårdsbron fortfarande inte är tillgänglighetsanpassade. I den nya tidtabellen är denna användbara information dessvärre borttagen. Detta kan i och för sig vara en del av den nya designen. Nybroplan håller dock på att byggas om. Det blir några välbehövliga förbättringar för gång, cykel och kollektivtrafik, men tyvärr verkar Helldén ha backat i den fråga som han gick till val på.![]()
Så som den positiva person man är kan man tolka, att när informationen inte finns kvar kommer man under kommande tidtabellsperiod förlänga SpvC och därmed bygga om hållplatserna.
Det skulle vara trevligt med bilfri Hamngata , det har vi konstaterat tidigare. Och visst är det möjligt redan nu, Utmaningen är att all trafik söderut tvingas ta andra vägar och då blir andra stadsdelar påverkade. För att lösa det måste det ingå i projektet att göra hela innerstaden bilfri vilket nog kräver en österled för att man ska lyckas med det projektet.
Stefan
1) Apietus Borehendam sunto millaut expelec tatiorestius.
2) Itatusto nullibusant bla velecatus magnis quiat.
3) Borehendam bla velecatus magnis quiat.
Xercimintium adi doluptatiis mi, voluptas sinctus.
Det känns som om de släppt en helt ofärdig produkt...
Professionell tyckare
Re: Spårväg City
Lorem ipsum? https://sv.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsumKantorn skrev: Intressanta anmärkningar:
1) Apietus Borehendam sunto millaut expelec tatiorestius.
2) Itatusto nullibusant bla velecatus magnis quiat.
3) Borehendam bla velecatus magnis quiat.
Xercimintium adi doluptatiis mi, voluptas sinctus.
Det känns som om de släppt en helt ofärdig produkt...
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Re: Spårväg City
Någon variant av Lipsumtexten är det allt.twr skrev:Lorem ipsum? https://sv.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsumKantorn skrev: Intressanta anmärkningar:
1) Apietus Borehendam sunto millaut expelec tatiorestius.
2) Itatusto nullibusant bla velecatus magnis quiat.
3) Borehendam bla velecatus magnis quiat.
Xercimintium adi doluptatiis mi, voluptas sinctus.
Det känns som om de släppt en helt ofärdig produkt...
Professionell tyckare
Re: Spårväg City
Kunde inte låta bliGoogle translate skrev:1) Apietus Borehendam, var millaut utvisa mer komplicerat.
2) Itatusto ingen bla beslöjad eftersom det är påtvingat.
3) Borehendam bla beslöjad med stora saker.
Kom till Xercimintium, mina delikatesser, ren njutning.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.