Sida 5 av 5

Postat: onsdag 22 augusti 2007 12:55
av daniel_s
Det här påminner lite om trafikanterna på Novkebybanan som blir irriterade för att tunnelbanetåget tidtabellsenligt avgår innan den likaledes tidtabellsenliga spårvagnen har stannat vid Alvik.

Det som gör saken lite irriterande för den icke invigde är väl att ämnena kommer upp där uppe till höger även hos medlemmar som inte har tillgång till det aktuella forumet, vilket man förstås kan ha synpunkter på.

De klagande spårvagnspassagerarna kan ju enkelt lugnas genom att man kör lite långsammare med spårvagnen så att de slipper se tunnelbanetåget, och på samma sätt kunde man ju önska att ämnen på de begränsade sidorna bara kom upp för de rätta användarna.

Å andra sidan

Postat: onsdag 22 augusti 2007 13:05
av Thomas Lange
Man skulle också kunna se det som ett sätt för Sällskapet att marknadsföra sitt inre liv: Att det finns mer att få tillgång till om man löser medlemsavgift....

Till ämnet

Postat: onsdag 22 augusti 2007 13:07
av Infomaster
Eftersom ämnet är året gästvagn på Djurgårdslinjen uppmanas deltagarna att starta en ny tråd om man vill fördjupa diskussionen om vem som skall kunna läsa vad.

Vänligen
Infomaster :idea:

Postat: onsdag 22 augusti 2007 15:08
av RVR
Även om jag förstår varför vissa skribenter av rutin postar bilder i de slutna underforumen, för att inte låta kl-ttr- och andra vandaler ta del av dessa som vanligtvis är fotade i depåer och andra stängda områden, så kan väl det i den här tråden postas några bilder allt eftersom tiden fortskrider.

(Hoppas att det går snabbt och smidigt med JVS)

Postat: torsdag 23 augusti 2007 14:53
av Traesk
Hur ser det ut i dagsläget? Blir det någon körning på LB/21?

Postat: torsdag 23 augusti 2007 18:25
av Björn Ehnberg
Traesk skrev:Hur ser det ut i dagsläget? Blir det någon körning på LB/21?
Enligt Thomas Langes inlägg i denna tråd har Jvs godkänt att vagnen får trafikera åtminstone Djurgårdslinjen, vilket såvitt jag begriper avsevärt ökar chanserna för körning även på LB. Ytterst är det som sagt SL som avgör om de kan ge spårmedgivande för trafik på LB:s spåranläggningar. Provkörningarna för detta kan påbörjas tidigast den 2/9, om vagnen som planerat efter avslutad sejour på Djurgårdslinjen kan överföras till LB då.

Mvh.

Björn

PS. I princip samma procedur gäller tydligen även Djurgårdslinjen, vilket ter sig naturligt eftersom SL även där är infrastrukturägare.

Postat: lördag 25 augusti 2007 15:12
av Björn Ehnberg
Som meddelats i annan tråd rullar nu Alstom Citadis 302 i trafik på Djurgårdslinjen. Alstoms pressmeddelande om detta samt faktablad återfinns på http://www.alstom.se.

Fortfarande efterfrågar jag tomvikt och axellast, uppgifter som Alstom inte verkar återge i något faktablad för någon Citadismodell.

Mvh.

Björn

Postat: tisdag 28 augusti 2007 2:01
av RVR
Inslag från SVTs ABC-nytt om gästvagnen med finns nu på nätet: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=894156

En liten nyhetssida om Madridbesöket finns också på SLs sida: http://www.sl.se/Templates/Article.aspx?id=5786

Postat: torsdag 30 augusti 2007 14:09
av Björn Ehnberg
Trafiklandstingsrådet C G Wennerholm (m) framför på sin blogg sitt tack för politikervisningen av DjL och Madridvagnen, då landstingsrådet var ute och åkte på banan tillsammans med trafikborgarrådet Mikael Söderlund (m). Oavsett partifärg får man väl säga att detta är ett kraftigt fall framåt, jämfört med förra årets massiva ointresse från de dåvarande politiska majoriteterna.

Får vi kanske också se trafiklandstingsrådet på Lidingöbanan tillsammans med kommunalrådet Paul Lindquist (m)?

Mvh.

Björn