Det blir inget grönt tåg....
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Re: Nu
Välkommen tillbaka!Pontus skrev:Nu är det dags att åter gå med i SSS för min del. Jag var medlem i början på 90-talet, men nu ska jag bli medlem igen! Tunnelbanesektion! Jippie!
//Lars S
-
Du får nog spana på dagtid också. Då står dom utanför staketet och kollar rangeringen så att dom vet var vagnarna står.....Pontus skrev:Sådär, då var pengarna inbetalade för medlemsskapet.
Och nu ska jag vara uppe hela nätterna och spana efter vandaler från köksfönstret...
På med teleobjektivet och ta lite bilder av dom!
//Lars S
De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?Pontus skrev:Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp?Lars Stegenius skrev:Du får nog spana på dagtid också. Då står dom utanför staketet och kollar rangeringen så att dom vet var vagnarna står.....
//Lars S
-
Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.Sparkfot skrev:De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?Pontus skrev:Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp?Lars Stegenius skrev:Du får nog spana på dagtid också. Då står dom utanför staketet och kollar rangeringen så att dom vet var vagnarna står.....
//Lars S
//Lars S
Eller är maskerad men det väcker bara uppmärksamhet.Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.Sparkfot skrev:De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?Pontus skrev: Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp?
//Lars S
Eller fryser?Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.Sparkfot skrev:De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?Pontus skrev: Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp?
//Lars S
Det är just när man ska skilja agnarna från vetet det är bra med ett gevär. Skjut ett par skott ovanför huvudet på skummisen, om han springer så har han säkert något att dölja och då är det bara att skjuta honom i ryggen.mats skrev:Eller fryser?Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.

Du, även jag med uppfäld huva skulle springa om nån sköt över huvet på mig.NerdBoy skrev:Det är just när man ska skilja agnarna från vetet det är bra med ett gevär. Skjut ett par skott ovanför huvudet på skummisen, om han springer så har han säkert något att dölja och då är det bara att skjuta honom i ryggen.mats skrev:Eller fryser?Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Samma här.
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Kan jue oxå vara en anledning men inte lika trolig.mats skrev:Eller fryser?Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.Sparkfot skrev: De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?
//Lars S

Men de som vistas innanför spårområdet utan varselväst och med luva uppfälld så ja kan man väl dra ev. paraleller till kl-ttr-.Conny skrev:Jasså inte?! Har inte direkt vart nån jätte värme de senaste dagarna, har sett många med både vinterjacka och luva på sig. Så nog har många luva på sig utan att vara kl-ttr-..... Men visst, de tär ju en gasnak typisk kl-ttr-....
Skjuta nån för kl-tt-r..... väx upp....NerdBoy skrev:Det är just när man ska skilja agnarna från vetet det är bra med ett gevär. Skjut ett par skott ovanför huvudet på skummisen, om han springer så har han säkert något att dölja och då är det bara att skjuta honom i ryggen.mats skrev:Eller fryser?Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.
Men kl-ttr- brukar inte stå inne på spårområdet under sina "spaningsrundor" utan varselväst. Lite diskret sköts det iaf.... Tyvär....Sparkfot skrev:Men de som vistas innanför spårområdet utan varselväst och med luva uppfälld så ja kan man väl dra ev. paraleller till kl-ttr-.Conny skrev:Jasså inte?! Har inte direkt vart nån jätte värme de senaste dagarna, har sett många med både vinterjacka och luva på sig. Så nog har många luva på sig utan att vara kl-ttr-..... Men visst, de tär ju en gasnak typisk kl-ttr-....
Men visst kan man ana oråd ifall nån stor och glor igenom staketet med luva och säckiga jeans, men kom ihåg att ni själva inte alltid ser så kloka ut när ni står och muppar (jag själv inräknad!)

Men iaf, man bör inte vara för snabb med att döma. Tänk på att den person man kan tänka sig vara världens elakaste kanske är den personen med ett hjärta av guld. Att döma nån efter ens utseende är tyvär allt för vanligt, trivs själv rätt bra i sånna kläder men inte är jag nån kl-ttr- för det?