Det blir inget grönt tåg....

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Pontus

Nu

Inlägg av Pontus »

Nu är det dags att åter gå med i SSS för min del. Jag var medlem i början på 90-talet, men nu ska jag bli medlem igen! Tunnelbanesektion! Jippie!
Lars Stegenius

Re: Nu

Inlägg av Lars Stegenius »

Pontus skrev:Nu är det dags att åter gå med i SSS för min del. Jag var medlem i början på 90-talet, men nu ska jag bli medlem igen! Tunnelbanesektion! Jippie!
Välkommen tillbaka!

//Lars S
Pontus

Inlägg av Pontus »

Sådär, då var pengarna inbetalade för medlemsskapet.
Och nu ska jag vara uppe hela nätterna och spana efter vandaler från köksfönstret... :)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Pontus skrev:Sådär, då var pengarna inbetalade för medlemsskapet.
Och nu ska jag vara uppe hela nätterna och spana efter vandaler från köksfönstret... :)
Du får gärna fixa din 24/7 sida över HY oxå. :D
Lars Stegenius

Pontus skrev:Sådär, då var pengarna inbetalade för medlemsskapet.
Du får nog spana på dagtid också. Då står dom utanför staketet och kollar rangeringen så att dom vet var vagnarna står.....

På med teleobjektivet och ta lite bilder av dom!

//Lars S
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Kalas, välkommen i sällskapet!

Köp ett gevär också, så behöver du inte ringa polisen som ändå inte kommer i tid.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Pontus

Inlägg av Pontus »

Lars Stegenius skrev:Du får nog spana på dagtid också. Då står dom utanför staketet och kollar rangeringen så att dom vet var vagnarna står.....

//Lars S
Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp? :)
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Pontus skrev:
Lars Stegenius skrev:Du får nog spana på dagtid också. Då står dom utanför staketet och kollar rangeringen så att dom vet var vagnarna står.....

//Lars S
Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp? :)
De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?
Lars Stegenius

Sparkfot skrev:
Pontus skrev:

//Lars S
De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?
Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.

//Lars S
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Lars Stegenius skrev:
Sparkfot skrev:
Pontus skrev: Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp? :)

//Lars S
Eller är maskerad men det väcker bara uppmärksamhet.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Lars Stegenius skrev:
Sparkfot skrev:
Pontus skrev: Aha, det ska jag göra. Men hur skiljer man en museivagnsvandal från en ordinär tunneltågsmupp? :)

//Lars S
Eller fryser?
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

mats skrev:
Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.
Eller fryser?
Det är just när man ska skilja agnarna från vetet det är bra med ett gevär. Skjut ett par skott ovanför huvudet på skummisen, om han springer så har han säkert något att dölja och då är det bara att skjuta honom i ryggen. :wink:
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

NerdBoy skrev:
mats skrev:
Lars Stegenius skrev:Något åt det hållet, ja! Den som inte vill bli avslöjad har huvan upp.
Eller fryser?
Det är just när man ska skilja agnarna från vetet det är bra med ett gevär. Skjut ett par skott ovanför huvudet på skummisen, om han springer så har han säkert något att dölja och då är det bara att skjuta honom i ryggen. :wink:
Du, även jag med uppfäld huva skulle springa om nån sköt över huvet på mig.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

Samma här.
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.

Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

bruse skrev:Du, även jag med uppfäld huva skulle springa om nån sköt över huvet på mig.
Lite svinn får man räkna med. :wink:
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

mats skrev:
Lars Stegenius skrev:
Sparkfot skrev: De går oftast med huv tröjor med huvan uppe,rygsäck m.m de som inte bär varselväst innan för staketet helt enkelt?

//Lars S
Eller fryser?
Kan jue oxå vara en anledning men inte lika trolig. :)
Conny

Inlägg av Conny »

Jasså inte?! Har inte direkt vart nån jätte värme de senaste dagarna, har sett många med både vinterjacka och luva på sig. Så nog har många luva på sig utan att vara kl-ttr-..... Men visst, de tär ju en gasnak typisk kl-ttr-....
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Conny skrev:Jasså inte?! Har inte direkt vart nån jätte värme de senaste dagarna, har sett många med både vinterjacka och luva på sig. Så nog har många luva på sig utan att vara kl-ttr-..... Men visst, de tär ju en gasnak typisk kl-ttr-....
Men de som vistas innanför spårområdet utan varselväst och med luva uppfälld så ja kan man väl dra ev. paraleller till kl-ttr-.
Leprahamster

Inlägg av Leprahamster »

NerdBoy skrev:
mats skrev:
Eller fryser?
Skjuta nån för kl-tt-r..... väx upp....
Conny

Inlägg av Conny »

Sparkfot skrev:
Conny skrev:Jasså inte?! Har inte direkt vart nån jätte värme de senaste dagarna, har sett många med både vinterjacka och luva på sig. Så nog har många luva på sig utan att vara kl-ttr-..... Men visst, de tär ju en gasnak typisk kl-ttr-....
Men de som vistas innanför spårområdet utan varselväst och med luva uppfälld så ja kan man väl dra ev. paraleller till kl-ttr-.
Men kl-ttr- brukar inte stå inne på spårområdet under sina "spaningsrundor" utan varselväst. Lite diskret sköts det iaf.... Tyvär....
Men visst kan man ana oråd ifall nån stor och glor igenom staketet med luva och säckiga jeans, men kom ihåg att ni själva inte alltid ser så kloka ut när ni står och muppar (jag själv inräknad!) :wink:. Många undrande blickar om vad man är för en person som står där med kameran och fotar tåg.
Men iaf, man bör inte vara för snabb med att döma. Tänk på att den person man kan tänka sig vara världens elakaste kanske är den personen med ett hjärta av guld. Att döma nån efter ens utseende är tyvär allt för vanligt, trivs själv rätt bra i sånna kläder men inte är jag nån kl-ttr- för det?
Skriv svar