Det där med Västtrafik & co borde utredas.
Göteborgs kommun har en organisation vars syfte bland annat är att se till att "styra upp" större händelser, de för t.ex. en kalender där de håller reda på större händelser.
Tyvärr verkar de inte vara särskilt intresserade av kollektivtrafik. Det är inte bara i Bruce-fallet de inte agerat.
Visst, varje separat arrangör kan givetvis också kontakta Västtrafik, men det är väl ganska opraktiskt om varje arrangör tvingas göra detta själv, framförallt för risken är nog stor att förbise det.
Bruce Springsteens konsert får spårvägssystemet att kollapsa
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Bruce Springsteens konsert får spårvägssystemet att koll
Silar du bort lite skit bland kommentarerna har du svaret, orkar du?
Med tanke på hur många kommentarer du skriver på kort tid i olika trådar (när jag tittade in på forumet stod på M_M på 5 av synliga som senast hade lämnat kommentar.)känns det mer som att det bara kliar i dina fingrar och att du inte är intresserad av svar?
Med tanke på hur många kommentarer du skriver på kort tid i olika trådar (när jag tittade in på forumet stod på M_M på 5 av synliga som senast hade lämnat kommentar.)känns det mer som att det bara kliar i dina fingrar och att du inte är intresserad av svar?
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
KoockrentFredrik E skrev:Silar du bort lite skit bland kommentarerna har du svaret, orkar du?

"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Jag hittar inget i tråden som förklarar varför den kommunalägda organisationen "Göteborg & co" inte är bättre på att beställa tillräckligt med kollektivtrafik. (I Bruce-fallet tänker jag alltså på pendeltågen).