Re: M32?
Postat: fredag 01 januari 2010 10:26
Nytt år, fler vagnar?
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Till viss del är väl nästan alla i trafik förutom, 401.402, 409, 439 o 440 eller har jag missat någon?JAgr skrev:Alla vagnar i serie 1 (401 - 440) är finns nu i Göteborg.
Dock kommer det att ta tid innan de kommer i trafik.
Serie 2 (441-446) kommer tidigast i första ½året av 2011.
Ha en god fortsättning på det nya året.
//JAgr
Hur länge kommer de vara avställda då?alex87 skrev:Till viss del är väl nästan alla i trafik förutom, 401.402, 409, 439 o 440 eller har jag missat någon?
God fortsättning!
Nej, 401, 402, 439 och 440 är ännu inte övertagna efter leverans till Göteborg.alex87 skrev:Till viss del är väl nästan alla i trafik förutom, 401.402, 409, 439 o 440 eller har jag missat någon?
Beställdes bara 6 vagnar ur optionen på 25st, eller är det första leveransen,eller har jag heltmissförstått det helaJAgr skrev:Alla vagnar i serie 1 (401 - 440) är finns nu i Göteborg.
Dock kommer det att ta tid innan de kommer i trafik.
Serie 2 (441-446) kommer tidigast i första ½året av 2011.
Ha en god fortsättning på det nya året.
//JAgr
Nu blir jag fundersam också...Martin skrev:Beställdes bara 6 vagnar ur optionen på 25st, eller är det första leveransen,eller har jag heltmissförstått det helaJAgr skrev:Alla vagnar i serie 1 (401 - 440) är finns nu i Göteborg.
Dock kommer det att ta tid innan de kommer i trafik.
Serie 2 (441-446) kommer tidigast i första ½året av 2011.
Ha en god fortsättning på det nya året.
//JAgr
JAgr skrev:Nej, 401, 402, 439 och 440 är ännu inte övertagna efter leverans till Göteborg.
Att tillverkaren fortfarande har ansvar för vagnarna (utöver garantiåtagaden som börjar löpa efter övertagande).spurs04 skrev:JAgr skrev:Nej, 401, 402, 439 och 440 är ännu inte övertagna efter leverans till Göteborg.
Vad menas med detta?
Det rör sig om samma vagn, M32 alltså. Gemene mann kommer inte kunna se skilnad på vagnar frånn olika serier (I eller II) utom vagnsnummret då förstås.hej skrev:När det gäller nästa omgång av vagnar, kommer dessa få en annan nummerserie och typbeteckning eller är de för snarlika? Det skiljer ändå ett nästan ett decenium mellan beställningarna.
Jo, jag och förmodligen några till. Serie 1 hade tvåbent Stemman strömavtagare och serie 2 hade enbent Schunk. Nu har man väl flyttat runt strömavtagarna en del, men när vagnarna var nya kunde man skilja dem på det.JAgr skrev:Ja, det var ingen som såg någon skillnad på serie 1 och serie 2 när det gällde M21.
Harald, jag kommer aldrig att gå med på att du och några till skall räknas till gruppen gemene man, vilket var urvalet som nämndes.Harald skrev:Jo, jag och förmodligen några till.
Nej, någon åsikt om denna har jag egentligen inte. Skyltarna och dess synbarhet diskuterades mycket i prototypstadiet. Man var mycket väl medveten om att placeringen av frontskylten var en kompromiss mellan synbarhet och välvd frontruta.Stefan_Brännström skrev:Jag kan tycka att destskylten framtill skyms lite väl mycket när man kommer i vinkel och ser fronten på M32.