Postat: söndag 12 augusti 2007 19:10
Här är mera fakta om Madridvagnen:
http://www.es.alstom.com/home/ES_HomeLe ... _53164.pdf
http://www.es.alstom.com/home/ES_HomeLe ... _53164.pdf
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Status?Thomas Lange skrev: Senaste information är lastning i Barcelona 9 aug, lossning i Sthlm ca 15 aug.
.
....och sedan ska JVS ta sig en funderare på om vagnen verkligen får köras i trafik i Sverige och sedan ska man utbilda några förare och sedan stänger Djurgårdsbron för reparation och sedan måste vagnen hem igen......Thomas Lange skrev:Bekräftat är nu ankomst tisdag 21 aug på kvällen.
Ja! Vi kan lika bra lägga ner hela Sverige!Lars Stegenius skrev:....och sedan ska JVS ta sig en funderare på om vagnen verkligen får köras i trafik i Sverige och sedan ska man utbilda några förare och sedan stänger Djurgårdsbron för reparation och sedan måste vagnen hem igen......Thomas Lange skrev:Bekräftat är nu ankomst tisdag 21 aug på kvällen.
Hur går det med provkörningar på LB?
//Lars S
Ja, det blir tight, men Alstom har såvitt jag förstår ställt upp mycket generösa villkor för vagnens utnyttjande under Sverigevistelsen.Lars Stegenius skrev:....och sedan ska JVS ta sig en funderare på om vagnen verkligen får köras i trafik i Sverige och sedan ska man utbilda några förare och sedan stänger Djurgårdsbron för reparation och sedan måste vagnen hem igen......Thomas Lange skrev:Bekräftat är nu ankomst tisdag 21 aug på kvällen.
Hur går det med provkörningar på LB?
//Lars S
Ingen dum idé, egentligen. För vad ska världen egentligen med Sverige till? Egentligen, alltså?PCC skrev: Ja! Vi kan lika bra lägga ner hela Sverige!
Kan det vara sant? Woohoo!Thomas Lange skrev:Överflyttning till Lidingö natten till söndag 2/9.
En viss försiktighet är nog av nöden! SL har ännu inte lämnat något spårmedgivande för trafik på LB, och kommer troligen inte att göra detta innan provkörningar verifierat att vagnen kan trafikera LB:s spåranläggningar utan problem. Detta måste såvitt jag begriper ske under trafikfri tid. Först därefter går det att avgöra om och hur vagnen kan tursättas. Därefter vidtar förstås en period av personalutbildning på vagntypen. Allt detta under förutsättning att Jvs inte heller här har några invändningar.Traesk skrev:Kan det vara sant? Woohoo!Thomas Lange skrev:Överflyttning till Lidingö natten till söndag 2/9.
Visst, och i avvaktan på att bilderna börjar dyka upp på detta Forum bifogar jag en Postvagnslänk med bilder (själv hade jag andra övningar för mig igår och orkade inte bevaka avlastningen, så som jag först hade tänkt).17AGR skrev:....finns bilder och allt utlagt på Postvagnen.
Det är alls icke hemligt. Men medlemmar i Sällskapet måste få ha rätten att visa andra medlemmar i Sällskapet sina bilder. Det är därför det finns en skyddad del här på Forum. Man kanske tycker att medlemskap ska ge vissa fördelar?17AGR skrev:Vad är det för hemlig med det hela eftersom inte alla kan se inlägget Örnen. Dålig stil tycker jag, dessutom så finns bilder och allt utlagt på Postvagnen.
Riktigt så enkelt är det inte, Thomas. Dessa uppgifter ligger i underforumet för aktiva på Djurgårdslinjen och inte i det Forum som är tillgängligt för alla medlemmar i Sällskapet. Jag ifrågasätter inte de DjL-aktivas rätt att ha ett eget, skyddat underforum och vet heller inte vad som publicerats där rörande "Örnen". Själv har jag begärt rätt att få läsa DjL:s underforum, eftersom jag (av skäl jag inte behöver redogöra för här) är speciellt intresserad av årets gästvagn (i synnerhet som den förhoppningsvis kommer ut till Lidingö, mitt engagemang för LB torde vara välkänt för alla här) men fått avslag på denna begäran eftersom jag, mycket riktigt, inte är aktiv på DjL.Thomas Lange skrev:Det är alls icke hemligt. Men medlemmar i Sällskapet måste få ha rätten att visa andra medlemmar i Sällskapet sina bilder. Det är därför det finns en skyddad del här på Forum. Man kanske tycker att medlemskap ska ge vissa fördelar?17AGR skrev:Vad är det för hemlig med det hela eftersom inte alla kan se inlägget Örnen. Dålig stil tycker jag, dessutom så finns bilder och allt utlagt på Postvagnen.
Och eftersom du också är medlem sedan länge kan även du få ta del av bilderna. Du har nu fått tillträde till de skyddade sidorna för Spårvägssällskapet.