Sida 4 av 4
Postat: söndag 19 januari 2003 19:23
av Johan Eriksson
x
Postat: söndag 19 januari 2003 19:28
av stormtranz
Postat: söndag 19 januari 2003 19:40
av Johan Eriksson
x
Postat: fredag 24 januari 2003 13:39
av stormtranz
Ok Johan men vilken fråga ska jag ställa?Kan du hjälpa till?

Postat: fredag 24 januari 2003 14:00
av bruse
stormtranz skrev:Ok Johan men vilken fråga ska jag ställa?Kan du hjälpa till?

Intelligenta frågor, brukar uppskattas av oss alla. Inte bara Johan.
För övrigt ska du inte föra privata diskussioner med Johan här. Gör det via e-post eller liknande.
Re: Om Tunnelbana,Tåg,Bussar och Spårvagnar.
Postat: fredag 28 februari 2003 3:23
av AndersTT
stormtranz skrev:Jag hade hört att en c-20 hade skrotats.Vad hade hänt så att den här c-20 hade skrotats?

Det är inte en hel C20 som skrotats utan bara en del för att den blivit ramsne när den spårade ur...
Nu har det hänt igen i samma depå en ordentlig vridning av vagnen men om den behöver skrotas är för tidigt att säga...
Postat: fredag 28 februari 2003 3:48
av AndersTT
stormtranz skrev:Vilka tåg eller tunnelbana modell är sällsynta?

Den mest sällsynta modellen i Stockholm var C14z som bara byggdes i fyra exemplar. En provvagn med asynkrondrift.
Annars fanns det C5 (silverpilen) den fanns bara i 8 exemplar ett ex finns nu i Ö-vik...
Postat: fredag 28 februari 2003 10:55
av Fredrik Klint
Glöm inte C7...
Åtta stycken som ursprungligen var provvagnar. Överenstämmer med C6 men är tyristorvagnar, de första i Stockholms t-bana.