Sida 4 av 4

Postat: söndag 19 januari 2003 19:23
av Johan Eriksson
x

Postat: söndag 19 januari 2003 19:28
av stormtranz
Du Johan Eriksson kan väl stäla frågor här på Om Tunnelbana,Tåg,Bussar och Spårvagnar om du vill hålla debatten högre :lol: :) :D

Postat: söndag 19 januari 2003 19:40
av Johan Eriksson
x

Postat: fredag 24 januari 2003 13:39
av stormtranz
Ok Johan men vilken fråga ska jag ställa?Kan du hjälpa till? :lol:

Postat: fredag 24 januari 2003 14:00
av bruse
stormtranz skrev:Ok Johan men vilken fråga ska jag ställa?Kan du hjälpa till? :lol:
Intelligenta frågor, brukar uppskattas av oss alla. Inte bara Johan. :idea:

För övrigt ska du inte föra privata diskussioner med Johan här. Gör det via e-post eller liknande.

Re: Om Tunnelbana,Tåg,Bussar och Spårvagnar.

Postat: fredag 28 februari 2003 3:23
av AndersTT
stormtranz skrev:Jag hade hört att en c-20 hade skrotats.Vad hade hänt så att den här c-20 hade skrotats? :lol:
Det är inte en hel C20 som skrotats utan bara en del för att den blivit ramsne när den spårade ur...

Nu har det hänt igen i samma depå en ordentlig vridning av vagnen men om den behöver skrotas är för tidigt att säga...

Postat: fredag 28 februari 2003 3:48
av AndersTT
stormtranz skrev:Vilka tåg eller tunnelbana modell är sällsynta? :lol:
Den mest sällsynta modellen i Stockholm var C14z som bara byggdes i fyra exemplar. En provvagn med asynkrondrift.

Annars fanns det C5 (silverpilen) den fanns bara i 8 exemplar ett ex finns nu i Ö-vik...

Postat: fredag 28 februari 2003 10:55
av Fredrik Klint
Glöm inte C7...

Åtta stycken som ursprungligen var provvagnar. Överenstämmer med C6 men är tyristorvagnar, de första i Stockholms t-bana.