Om ev. byggande runt Kymlinge T-station m.fl. platser

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
gbd

Re: Om ev. byggande runt Kymlinge T-station m.fl. platser

Inlägg av gbd »

twr skrev:
Verspieder skrev:"Sundbybergs kommunstyrelses ordförande Mikael T Eriksson (M) nobbar idén om att överföra Kymlinge till Stockholms kommun.
– Vi kan återuppta diskussionen när Karin Wanngård [finansborgarråd i Stockholm] byggt på Gärdet, Järvafältet och i Älvsjöskogen, säger han."

http://mitti.se/eriksson-m-om-kymlingeutspel-trams/
En liknelse som är nästan lika märklig som NerdBoys. Gärdet och speciellt Älvsjöskogen är väl avgränsade grönområden helt eller delvis omgivna av bebyggelse. Kymlinge är däremot en "udde" som sticker ut från en enorm sammanhängande grönkil. Effekten av att bebygga de olika områdena är därför helt olika.

Jag kan eventuellt tänka mig bebyggelse även i Älvsjöskogen och Gärdet, men jag skulle definitivt börja med Kymlinge!

Sen är det välinte omöjligt att tänka sig att om dessa områden bebyggs att kymlinge inte bebyggs med skälet "Det ar byggts så mycket redan, vi måste bevara de grönområden som finns kvar" :)
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

twr skrev:En liknelse som är nästan lika märklig som NerdBoys.
Kanske för att du inte ville förstå vad jag skrev?
twr

Inlägg av twr »

NerdBoy skrev:
twr skrev:En liknelse som är nästan lika märklig som NerdBoys.
Kanske för att du inte ville förstå vad jag skrev?
Klart jag förstod vad du skrev! Jag höll bara inte med, det är skillnad. :D
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Skriv svar