Jag råkade åka med en buss som hade detta ljud och det finns kvar, trots att det gått så lång tid.NerdBoy skrev:För övrigt skulle nog stämningen bli bättre om svaren verkligen betydde något och inte bara var tomma ord. Den här tråden är ett rätt bra exempel på hur det blir när kundtjänst försöker skapa illusionen av att någon faktiskt bryr sig, när det i själva verket inte lyfts ett finger för att lösa problemet.
Bland annat svarar SLs kundtjänst så här:
Då kan man undra följande:Hej Lennart, Cristian, Anders och Oskar!
Arriva är medvetna om problemet med det höga ljudet från stoppknapparna, mycket tack vare att våra resenärer har hört av sig om detta till oss. Vi har än så länge inte fått något besked om varför problemet har uppstått och vad det kan bero på men de arbetar för att lösa detta. Vi för även vidare era klagomål direkt till dem så kan de lättare ringa in problemet, tack för att ni rapporterar vidare detta till oss.
NinaKundtjänst
1. Är bussförarna döva? De borde ju ha rapporterat in det och skrivit felrapporter.
2. Hur kommer det sig att man ännu, mer än ett halvår senare, inte lyckats att åtgärda problemet.
3. Vad är det för fel på den gamla hederliga enklangsplingklockan?
Och inför dragsnöret igen!