Sida 17 av 17

Re: Lidingöbanan - Uppskjuten start

Postat: torsdag 10 september 2015 19:41
av Björn Ehnberg
twr skrev:
Inge skrev:Och förmodligen är det tågbrist på Botniabanan också... Åtminstone om man använder banverkets bluffantaganden för trafikbehovet.

Det räcker mer än väl med 5 vagnar för det begränsade behovet till Solna. Om man sedan vill köra glest med långa tåg eller tätare med färre må vara en ekonomisk avvägning. Men något behov av alla de vagnar man beställt finns inte.

Fast det gör det å andra sidan knappast på Lidingö heller, även om behovet kanske är något större där.
Även om vi är i fel tråd nu...

Kan du inte beskriva vilket trafikupplägg du vill se på Tvärbanan?

Gärna i Scenario 2017 respektive Scenario 2023 (med Kistagrenen).
Suck! Ja, du är i fel tråd. Därför ber jag dig vänligen, att om du önskar diskutera Tvärbanan med ingen eller någon använda någon annan tråd, då denna handlar om Lidingöbanan, dess renovering och (förhoppningsvis) snara återinvigning. Förhoppningsvis skriver någon av Lidingöbanans vänner snart ett trevligt inlägg på detta tema.

Re: Lidingöbanan - Uppskjuten start

Postat: torsdag 10 september 2015 21:32
av Jourmaster
Därmed verkar vi ha nått punkten för att avsluta denna debattråd, eftersom allt fler inlägg handlar om annat än ämnet.

En ny tråd etableras om "Lidingöbanan - Trafikstart någon gång i höst" vilket är den officiella beskrivningen av tidpunkten. Välkommen med era inlägg!
https://www.sparvagssallskapet.se/forum ... =2&t=38353