De vagnar jag sett levereras körs till vagnhallen på Rantorget, även om Vagnhallen Majorna hade varit mycket närmare

Finns det någon logisk förklaring till detta, eller är det bara så att Rantorget är huvudvagnhall?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Såhär är det ang 401-402.hej skrev:Vore trevligt att få det i en gemensam tabell. Intressant att se hur lång tid det tar innan trafiksättning. Borde inte 401 och 402 ha två leveransdatum? De skickades väl tillbaka för att modifieras till serieleveransutförandet väl?alex87 skrev:När den ankom med trailer till Göteborg. Har även datum för första trafikutsättning.
Finns en rimlig chans den anländer Göteborg imorgon 8 juni..darthjpp skrev:Om den står i Kiel så kommer den nog att lastas på Stena Germanica/Scandinavica i morgon och är i så fall i Göteborg på lördag morgon. Vagnen blir nog stående på trailern till på måndag.
De vagnar jag sett levereras körs till vagnhallen på Rantorget, även om Vagnhallen Majorna hade varit mycket närmare
Finns det någon logisk förklaring till detta, eller är det bara så att Rantorget är huvudvagnhall?
Detta är vad jag har hittat angående provkörningar av M32:M_M skrev:Bonusfråga för att göra listan komplett:
Vilka vagnar och vilka datum provkördes M32 med passagerare i trafik strax invid ordinarie turer på bl.a. linje 1 i början på 2006? Var det 403 eller möjligtvis 401/402 som kördes på det sättet?
Det skedde väl dessutom en liknande provkörning när det inte längre var vinter?
Kan vara det, vet att 458 vart försenad men den borde vara på plats, så nog är det 459.Johan skrev:Enligt uppgift i annat forum:
http://nordpilen.se/forum/showthread.ph ... 27#pid7727
Är det 459 som borde vara nästa vagn på tur?
Har hänt man ställer upp M32 också, om några pedalvagnar går sönder. Lär bli lite "fia med knuff" när alla M32 har kommit, blir kul se när vagnhallen slottskogen blir klar.dalrok skrev:Uppställningsspåren längs med ån vid Gårda har används sedan någon gång i våras. De verkar enbart ställa upp pedalvagnar där, antar att det beror på att man inte vill ställa upp nyare vagnar oskyddat...
Jag inbillar mig att det är väldans dyrt att ställa upp sitt gods i en hamn bara för att man inte har plats att ta emot det? Vilken akutlösning som helst bör vara billigare.Fredrik E skrev:Det är ju platsbrist så om en vagn får stå i hamnen och vänta så verkar det nog inte så konstigt?
Går ju vända på det hela också, inte säkert man ställer ett gods frivilligt i hamn, kan ju vara nån leverantör som inte får betalt för att frakta. Har ju hänt innan.Johan skrev:Jag inbillar mig att det är väldans dyrt att ställa upp sitt gods i en hamn bara för att man inte har plats att ta emot det? Vilken akutlösning som helst bör vara billigare.Fredrik E skrev:Det är ju platsbrist så om en vagn får stå i hamnen och vänta så verkar det nog inte så konstigt?
Är det så kan de i alla fall inte skylla på italienarna den här gången.
Kommunen äger väl både hamnen och spårvagnarna (via leasing-spezial-jox eller nåt sånt) och det är kanske lägre fart på hamnen på sommaren?Johan skrev:Jag inbillar mig att det är väldans dyrt att ställa upp sitt gods i en hamn bara för att man inte har plats att ta emot det? Vilken akutlösning som helst bör vara billigare.Fredrik E skrev:Det är ju platsbrist så om en vagn får stå i hamnen och vänta så verkar det nog inte så konstigt?
Men någon måste ju stå för transporten från Italien, dvs trailer och båten över mm, det står ju inte kommunen för.M_M skrev:Kommunen äger väl både hamnen och spårvagnarna (via leasing-spezial-jox eller nåt sånt) och det är kanske lägre fart på hamnen på sommaren?Johan skrev:Jag inbillar mig att det är väldans dyrt att ställa upp sitt gods i en hamn bara för att man inte har plats att ta emot det? Vilken akutlösning som helst bör vara billigare.Fredrik E skrev:Det är ju platsbrist så om en vagn får stå i hamnen och vänta så verkar det nog inte så konstigt?