Hallå alla med- och motarbetare. Dags att höja den intellektuella standarden (örnen Sam i "The Muppet Show")
Tyvärr har Photobucket plötsligt infört regeln att "3rd party hosting" inte tillåts om man inte betalar dem en (avsevärd) summa. Alla bildlänkar i mina tidigare inlägg har därför gått förlorade. Men här följer lite nya vinklingar, eftersom det börjar brännas snart betr. Tvärbanan till Sickla (invigning 2/10).

För några veckor sedan såg det ut såhär, med div. installationsfarbröder som skruvade fast tåtar i kopplingsplintar i apparatskåpen.

Och vid Gullmarsplan såg det ut såhär, ett rejält slipershinder

Men del 1/9 hände något. Enligt uppgift ska en spårvagn ha kört ända upp till Sickla station då, för egen maskin. Tyvärr har jag ingen bild på detta.

Och vid Sickla station ser det ut såhär nu. En del finputs återstår förstås...

Vid Sickla station blir det tydligen ingen gc-korsning av spåret vid västra plattformsänden (till skillnad från ex.vis motsv. arr. vid Solna station.). Det utplacerade staketet är för kort - här kommer det att bli spårspring.

Trapparbete. Det vore ju tacknämligt om trapporna kunde bli färdiga och den västra plattformsdelen asfalterad till SB:s återöppnande om en dryg vecka'

Värmdövägen. På denna inte så jättetydliga bild ser man hur Värmdövägen flyttas en bit norrut och förläggs invid nyuppförda stödmurar mot SB.

Uddvägen, med ett helt nytt koncept i Stockholm: Grässpår! Man ser de "kragar", av märket Strail, som omsluter spåret och hindrar växtligheten att krypa för nära rälerna.

Slutpunktsmärket innan plankorsningen Uddvägen högst upp (mot rampen upp mot Sickla-tråget). Här noterar vi den intressanta tilläggstavlan H/K, vad den nu kan betyda.

(källa RTCon:
http://www.rtcon.se/sakdok/sakdok.htm
Nu är det ju det, va, att TRI Spårväg stipulerar hur tilläggsmärkena ska se ut (men det är klart att det är väl undantaget som bekräftar regeln). En välvillig tolkning ger vid handen at detta S-märke varnar både för huvudsignal och kollektivtrafiksignal (KSI). Fast det är klart att det finns ju ingen KSI på platsen, bara en huvudsignal:

Planskorsningen ´"skyddas" även här med blinkljus, sk wigwag.
'

Banans korsning med Sicklavägen. Frågan är hur länge det dröjer innan första last/kranbilen sliter ned kontaktledningen

Mot hpl. Sickla Udde. Här låg en gång vändspåren. Nu är allt förändrat till oigenkännlighet.

Vid hpl. Sickla Udde ska det tydligen bli makadamspår, ungefär som vid hpl. Bällsta Bro. Här kommer aldrig mer någon buss att köra (får man hoppas)