Tänk om folk som du skulle sluta grisa ner sätena med hundskit och annat dret. Då skulle jag kanske fundera på att börja åka kollektivt igen.BussJohan skrev:hehe, imorse då jag åkte till skolan med linje 8 ifrån Frölunda Trog till Ullevi Södra så kom det på 4st kontrolanter på chalmers det kommer på en dåre och skriker "KONTROLANERNA KOMMER!!" hehe, sen sätter han sig ner och kontrolanera kolla biljetterna skäller lite på mig efter som jag hade fötterna på sätet framför:P Sen så går dom till dåren han har ingen biljett :S han sitter och garvar medans han får böterna. sen efter varje hålplats efter han har fått böterna springer han av och kollar och springer på igen, dett avar ju lite humor
men man kan ju fundera vad fan han höll på med
Lokaltrafik Grodor :D
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
jo, därför brukar jag ta en metro som ändå bara ligger på glvetoch lägga på stolen framför och ha fötterna på det var därför jag inte tyckte det var någon fara och tjafsade lite med kontrolatenTänk om folk som du skulle sluta grisa ner sätena med hundskit och annat dret. Då skulle jag kanske fundera på att börja åka kollektivt igen.

Bra att det fortfarande finns folk som reagerar på detta ofog. Varenda unge slänger ju upp skorna numera.Slagpåse skrev:Beror på, sköter du dig i övrigt, inte slänger upp skorna på motsatta sitsen, jadå märker du inte av mig på annat sätt än min körning o hplutrop
Och "riktiga" hållplatsutrop är väldigt trevligt. Så sällan man hör det nuförtiden.
Bussjohan>> Vet inte vart du fick "rätt" men som du skriver så är det bättre att lägga en tidning mellan skorna o sitsen än att sätta skorna direkt på så som 99,9% andra gör när dom sitter på det sättet.
Jo jag reagerar på det ofoget av den orsaken att jag trots allt skulle vilja sitta ner när jag åker med en vagn, jag står upp ändå eftersom jag vet hur folk gör oavsett om jag är civil eller iförd uniform.
Jo jag reagerar på det ofoget av den orsaken att jag trots allt skulle vilja sitta ner när jag åker med en vagn, jag står upp ändå eftersom jag vet hur folk gör oavsett om jag är civil eller iförd uniform.
I många andra städer har jag i tunnelbana och spårväg sett klistermärken som uppmanar folk att inte slänga upp skorna. Något att fundera på för Gbgs spårvägar? Inte för att alla automatiskt skulle lyda, men en del kanske tänker sig för.
En dum fråga kanske, men sätestygen i framför allt C-delen måste ju slitas något enormt. Hur ofta behöver dom bytas i genomsnitt? Vissa kanske t.o.m. tvättas?
En dum fråga kanske, men sätestygen i framför allt C-delen måste ju slitas något enormt. Hur ofta behöver dom bytas i genomsnitt? Vissa kanske t.o.m. tvättas?
Tror desvärre det har föga effekt. Detta handlar om mer grundläggande värderingar i ämnet respekt för medmänniskor, som nog inte påverkas av förmanande lappar. Att se sina egna dyrt inköpta ljusa brallor nerskitade kanske skulle ha viss avskräckande effekt.UP skrev:I många andra städer har jag i tunnelbana och spårväg sett klistermärken som uppmanar folk att inte slänga upp skorna. Något att fundera på för Gbgs spårvägar? Inte för att alla automatiskt skulle lyda, men en del kanske tänker sig för.
-
Eller som en äldre dam som steg på linje 7 gjorde en slaskig dag i vintras: Torkade med handen av sörjan från sätet, torkade av handen i ansiktet på den som suttit med fötterna på sätet, varpå hon satte sigSlagpåse skrev:Annars kan man ju en dag det är blött ute lyfta personen o sätta denna i sin egen skiteller kanske inte det nej

Tacka vet jag arga gamla tanter.7 Tynnered skrev:Eller som en äldre dam som steg på linje 7 gjorde en slaskig dag i vintras: Torkade med handen av sörjan från sätet, torkade av handen i ansiktet på den som suttit med fötterna på sätet, varpå hon satte sig

-
Ja, jag satt på andra sidan gången.UP skrev:Tacka vet jag arga gamla tanter.7 Tynnered skrev:Eller som en äldre dam som steg på linje 7 gjorde en slaskig dag i vintras: Torkade med handen av sörjan från sätet, torkade av handen i ansiktet på den som suttit med fötterna på sätet, varpå hon satte sigBeskådade du detta förlopp?
Ett snopet "is this really true?" ansiktsuttryck, inte ett ord, steg omedelbart av vagnen tillsammans med sin kompis.UP skrev:Hur reagerade "offret"?
Om de lämnade p.g.a. skam eller för att de såg att jag med visst nöje

Tänk, det här med metro som skräpar var nyss uppe på SJK's postvagnen och där oroade man sig för brandrisken med utspridda metro i vagnarna, dessutom verkar konceptet med en hållare för tidningarna vara helt främmande därBussJohan skrev:jo, därför brukar jag ta en metro som ändå bara ligger på glvetoch lägga på stolen framför och ha fötterna på det var därför jag inte tyckte det var någon fara och tjafsade lite med kontrolatenTänk om folk som du skulle sluta grisa ner sätena med hundskit och annat dret. Då skulle jag kanske fundera på att börja åka kollektivt igen.och jag fick desutom rätt han tröttnade och gick

-
Hmm...mats skrev:Tänk, det här med metro som skräpar var nyss uppe på SJK's postvagnen och där oroade man sig för brandrisken med utspridda metro i vagnarna, dessutom verkar konceptet med en hållare för tidningarna vara helt främmande därBussJohan skrev:jo, därför brukar jag ta en metro som ändå bara ligger på glvetoch lägga på stolen framför och ha fötterna på det var därför jag inte tyckte det var någon fara och tjafsade lite med kontrolatenTänk om folk som du skulle sluta grisa ner sätena med hundskit och annat dret. Då skulle jag kanske fundera på att börja åka kollektivt igen.och jag fick desutom rätt han tröttnade och gick
Ja, i en spårvagn är det lättare med metroställ. Man behöver ju typ en eller två stycken per vagn... Och det finns mer väggar att sätta dessa på (bara dörrar på högersidan) men i 46,5m C20 med 7 dörrpar (dessutom på bägge sidor) blir det lite svårare...
Eller 17,6m C10/C11 med två dörrpar (även dom genomgående)...
Varför kan man inte bara ta med sig sin metro till stället på hållplatsen/stationen...
(Och varför skall City slippa betala städning)
Bantekniker
Vad sägs om att sätta upp fack för metro rygg i rygg med de passagerare som har ryggen närmast dörrar? Facken på GS vagnar är inte stora, de är kanske max en decimeter djupa. Om man ska sätta dem här på C20/Cx så får man såklart ta något annat material än plexiglas, något som tål trycket från en folkmassa som trängs, men helt omöjligt är det väl inte.Bobjörk skrev:Hmm...mats skrev:Tänk, det här med metro som skräpar var nyss uppe på SJK's postvagnen och där oroade man sig för brandrisken med utspridda metro i vagnarna, dessutom verkar konceptet med en hållare för tidningarna vara helt främmande därBussJohan skrev: jo, därför brukar jag ta en metro som ändå bara ligger på glvetoch lägga på stolen framför och ha fötterna på det var därför jag inte tyckte det var någon fara och tjafsade lite med kontrolatenoch jag fick desutom rätt han tröttnade och gick
Ja, i en spårvagn är det lättare med metroställ. Man behöver ju typ en eller två stycken per vagn... Och det finns mer väggar att sätta dessa på (bara dörrar på högersidan) men i 46,5m C20 med 7 dörrpar (dessutom på bägge sidor) blir det lite svårare...
Eller 17,6m C10/C11 med två dörrpar (även dom genomgående)...
Det beror säkert på att de inte heller får dela ut tidningen i ställ som metro. Frågan är vad som händer om City drar det här inför EU-domstolen? Det har ju viss principiell betydelse, om man nu inte redan löst det eller redan varit uppe i EU-domstolen förstås...Bobjörk skrev:(Och varför skall City slippa betala städning)
-
Sen kommer man slita loss dem, pissa och skita i dem och allmänt få ett ett föremål att sabotera. *bitter*Vad sägs om att sätta upp fack för metro rygg i rygg med de passagerare som har ryggen närmast dörrar? Facken på GS vagnar är inte stora, de är kanske max en decimeter djupa. Om man ska sätta dem här på C20/Cx så får man såklart ta något annat material än plexiglas, något som tål trycket från en folkmassa som trängs, men helt omöjligt är det väl inte.
Men tillverka dem i 10mm massivt gjutjärnsgods dåLikströmifötterna skrev:Sen kommer man slita loss dem, pissa och skita i dem och allmänt få ett ett föremål att sabotera. *bitter*Vad sägs om att sätta upp fack för metro rygg i rygg med de passagerare som har ryggen närmast dörrar? Facken på GS vagnar är inte stora, de är kanske max en decimeter djupa. Om man ska sätta dem här på C20/Cx så får man såklart ta något annat material än plexiglas, något som tål trycket från en folkmassa som trängs, men helt omöjligt är det väl inte.

De finns ett visst antal Metro i en vagn när den går ut på morgonen.
De Metro som folk tar med från hållplatserna gör att antalet ökar och de redan fulla hållarna gör att de hamnar på golvet.
I C-delen finns det ingen säker plats för hållare till Metro helt enkelt.
Egen Groda(av flera):
Körde in mot Vagnhallen Majorna från Opaltorget med 2 pedalvagnar.
Vid Marklandsgatan där jag ska köra ner mot Majorna går folket av eftersom jag viker av ner mot Vagnhallen.
Jag glider förbi hållplatserna och får för mig att göra ljudeffekter i högtalarna inne i vagnen, modell trummljud.
Till min förfäran plingar det till i "stannarknappen" innan Ostindiegatan och jag rodnande kopplar ner högtalaren och en yngre kvinnan tittar fram vid dörr 2 och skrattar och går av med ett leende och säger:
"-Godnatt, trummslagarn!"
Reflexmässigt säger jag godnatt jag med och kör iväg in i hallen väldigt liten i skorna.
De Metro som folk tar med från hållplatserna gör att antalet ökar och de redan fulla hållarna gör att de hamnar på golvet.
I C-delen finns det ingen säker plats för hållare till Metro helt enkelt.
Egen Groda(av flera):
Vid Marklandsgatan där jag ska köra ner mot Majorna går folket av eftersom jag viker av ner mot Vagnhallen.
Jag glider förbi hållplatserna och får för mig att göra ljudeffekter i högtalarna inne i vagnen, modell trummljud.
Till min förfäran plingar det till i "stannarknappen" innan Ostindiegatan och jag rodnande kopplar ner högtalaren och en yngre kvinnan tittar fram vid dörr 2 och skrattar och går av med ett leende och säger:
Reflexmässigt säger jag godnatt jag med och kör iväg in i hallen väldigt liten i skorna.

haha, det kanske alla ska börja med så man har något oc skratta åt när man åker vagnen annars sitter man bara och tittar utEgen Groda(av flera):