Vad har ni emot uearna?

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Kvarne skrev:...Men om jag uppfattat UE rätt så går man inte in i bebodda hus utan endast övergivna hus/byggnader....

Eller har jag missuppfattat?
Det är väl mer "obemannade" än "obebodda" hus/byggnader....
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Kvarne skrev:...Men om jag uppfattat UE rätt så går man inte in i bebodda hus utan endast övergivna hus/byggnader....

Dom har inte där att göra heller!
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

M224 skrev:

Förvisso, men det jag reagerade över var att du jämförde det med att Ue:a i ditt hus....

Men visst, man har inget i obebyggda hus/övergivna hus att göra, men det är väl inte världens allvarligaste grej om man går in, tittar sig omkring och sedan går ut igen utan att förstöra något/själa något....
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Coppas

Inlägg av Coppas »

Kvarne skrev:
M224 skrev:

Förvisso, men det jag reagerade över var att du jämförde det med att Ue:a i ditt hus....

Men visst, man har inget i obebyggda hus/övergivna hus att göra, men det är väl inte världens allvarligaste grej om man går in, tittar sig omkring och sedan går ut igen utan att förstöra något/själa något....

Problemet är väl att det inte alltid stoppar vid det utan att en hel del av dessa UE:are även t.ex. tar sig ned på trafikerade spår å annt motsvarande i T-banan eller larmade utrymmen där det sedan kostar tid och pengar till att skicka ut folk som larmar av och avsöker området.

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Det är jag helt emot. Det som möjligen intresserar mig är att utforska öde byggnader och ruckel som ingen använder eller bor i...

Men beträda spårområden, nej det ska man låta bli. Det är ju på det stora hela samma sak som att UEa hemma hos någon.
Det är INTE en övergiven plats så därför har man inget att göra där...

Vet inte, men fick för mig att UE endast handlade om att utforska övergivna ställen, men när du säger det så, och efter lite koll på sajter om UE, visade det sig även intressera att beträda spårområden och tunnlar...
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Om dom går till gamla ruckel mm så bryr jag mig inte det minsta :D

Men om dom dyrkar upp lås, sätter larm ur spel mm så tycker jag att man inte har där o göra. Förstår inte att folk ska ha så svårt att skilja på "mitt o ditt" :x
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

M224 skrev:Om dom går till gamla ruckel mm så bryr jag mig inte det minsta :D

Men om dom dyrkar upp lås, sätter larm ur spel mm så tycker jag att man inte har där o göra. Förstår inte att folk ska ha så svårt att skilja på "mitt o ditt" :x
Håller med!
Om jag nångång skulle utforska övergivna bygnader och ruckel så tänker man ju inte bryta upp lås/sabbotera larm eller liknande.

Där det finns lås och/eller larm har man inget att göra...
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Kvarne skrev:
M224 skrev:Om dom går till gamla ruckel mm så bryr jag mig inte det minsta :D

Håller med!
Om jag nångång skulle utforska övergivna bygnader och ruckel så tänker man ju inte bryta upp lås/sabbotera larm eller liknande.

Där det finns lås och/eller larm har man inget att göra...
Då är vi överens Kvarne :D
Låst