Är det ett hänglås vi ska förbi så dyrkar vi upp låset. Vi klipper inte upp låset.
Vi vill ingen illa, vi vill bara se vad som är bakom nästa dörr.
Varför gillar ni inte oss?

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Vem har påstått att vi inte gillar er? Var har ni fått det ifrån? Å vad är en uerare?Ue:are skrev:Vi vill inget illa, vi förstör inte, vi kl-ott-rar inte.
Är det ett hänglås vi ska förbi så dyrkar vi upp låset. Vi klipper inte upp låset.
Mja, det brukar vara så för att man inte vill avslöja saker för kl-ttr- tex. Inte UE i sig. Delvis också för att det är många av oss som har eran hobby som arbetsplats och tycker att det är ganska jobbigt med folk som ränner där det inte ska vara folk, tex av den anledning att det faktiskt kan vara förenat med livsfara. Sen om du själv vill utsätta dig för detta är upp till dig, men du måste också visa förstålse för att det finns de som inte tycker att det är så bra. I UE-"scenen" så måste nog respekt vara en viktig sak för att göra hela grejen legitim, och inte bara en täckmanten för nyfikna busungar.Anonymous skrev:Har läst lite tidigare, bla så ville inte nån tala om massa saker för dom var rädd för ue:arna. Något sådant iaf.
"Er arbetsplats"? Eh, tror inte det. Alla här jobbar inte på SL, många, men inte alla. En del är läkare, it-tekniker, fotografer, studente... så jag förstår fortfarande inte varför "vi" ska ha mot er? Ni kan inte bunta ihop oss som ett kollektiv!Likströmifötterna. skrev:Mja, det brukar vara så för att man inte vill avslöja saker för kl-ttr-r- tex. Inte UE i sig. Delvis också för att det är många av oss som har eran hobby som arbetsplats och tycker att det är ganska jobbigt med folk som ränner där det inte ska vara folk, tex av den anledning att det faktiskt kan vara förenat med livsfara. Sen om du själv vill utsätta dig för detta är upp till dig, men du måste också visa förstålse för att det finns de som inte tycker att det är så bra. I UE-"scenen" så måste nog respekt vara en viktig sak för att göra hela grejen legitim, och inte bara en täckmanten för nyfikna busungar.Anonymous skrev:Har läst lite tidigare, bla så ville inte nån tala om massa saker för dom var rädd för ue:arna. Något sådant iaf.
Jag tror att det är vanligt att den som inte ens hört talas om urban exploration lätt tror att det är en grupp som har någon slags samröre med de som vandaliserar, bara för att UE-gruppen ofta gör saker som formellt sett är förbjudet (bryta mot uppmaningar på förbudsskyltar, dyrka upp ett lås o.s.v.), det är kanske inte helt självklart för vem som helst att greppa vem som är väldigt nyfiken av sig och vem som är ute för att förstöra.bruse skrev:"Er arbetsplats"? Eh, tror inte det. Alla här jobbar inte på SL, många, men inte alla. En del är läkare, it-tekniker, fotografer, studente... så jag förstår fortfarande inte varför "vi" ska ha mot er? Ni kan inte bunta ihop oss som ett kollektiv!Likströmifötterna. skrev:Mja, det brukar vara så för att man inte vill avslöja saker för kl-ttr-r- tex. Inte UE i sig. Delvis också för att det är många av oss som har eran hobby som arbetsplats och tycker att det är ganska jobbigt med folk som ränner där det inte ska vara folk, tex av den anledning att det faktiskt kan vara förenat med livsfara. Sen om du själv vill utsätta dig för detta är upp till dig, men du måste också visa förstålse för att det finns de som inte tycker att det är så bra. I UE-"scenen" så måste nog respekt vara en viktig sak för att göra hela grejen legitim, och inte bara en täckmanten för nyfikna busungar.Anonymous skrev:Har läst lite tidigare, bla så ville inte nån tala om massa saker för dom var rädd för ue:arna. Något sådant iaf.
Jag vet inte riktigt vem du riktar dig till nu, och vem som har emot vem i just ditt inlägg, eftersom mitt svar var till trådstartaren om varför vissa inte vill lämna ut en massa uppgifter hursomhelst. Var inget sagt heller att alla jobbar på SL. Ser inte vart det står. Måste allting vara så svart och vitt för dig, och varför så aggro? Bara för att jag säger en sak ut min synvinkel behöver det inte betyda att alla måste tycka så.bruse skrev:"Er arbetsplats"? Eh, tror inte det. Alla här jobbar inte på SL, många, men inte alla. En del är läkare, it-tekniker, fotografer, studente... så jag förstår fortfarande inte varför "vi" ska ha mot er? Ni kan inte bunta ihop oss som ett kollektiv!Likströmifötterna. skrev:Mja, det brukar vara så för att man inte vill avslöja saker för kl-ttr-r- tex. Inte UE i sig. Delvis också för att det är många av oss som har eran hobby som arbetsplats och tycker att det är ganska jobbigt med folk som ränner där det inte ska vara folk, tex av den anledning att det faktiskt kan vara förenat med livsfara. Sen om du själv vill utsätta dig för detta är upp till dig, men du måste också visa förstålse för att det finns de som inte tycker att det är så bra. I UE-"scenen" så måste nog respekt vara en viktig sak för att göra hela grejen legitim, och inte bara en täckmanten för nyfikna busungar.Anonymous skrev:Har läst lite tidigare, bla så ville inte nån tala om massa saker för dom var rädd för ue:arna. Något sådant iaf.
Instämmer med andra som undrar varifrån du fått uppfattningen att "vi" inte gillar "er".Ue:are skrev:Vi vill inget illa, vi förstör inte, vi kl-ott-rar inte.
Är det inte ett brott att dyrka upp lås?Ue:are skrev:Vi vill inget illa, vi förstör inte, vi kl-ott-rar inte.
För att ni beter er muppigt! Skulle det vara kul om någon gjorde UE i din lägenhet eller?Ue:are skrev:Vi vill inget illa, vi förstör inte, vi kl-ott-rar inte.