...och så kom hösten till Norrköping

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Jonas L skrev:Om kameraval så måste jag säga att displayerna skiljer sig från modell till modell. Den som är till D70:n är helt fantastisk, har inga problem med den förutom när solen skiner direkt på den, men det är ju då man kan ställa sig emot den :)
Jag håller verkligen med om att displayerna skiljer en hel del mellan olika kameror.

Prova att vinkla kameran en bit åt olika håll och se vad som händer! En bra display påverkas inte så mycket av en bit vinkel, andra är jättekänsliga. Det är dumt om man lurar kameran att ta för mörka eller för ljusa bilder för att man själv luras av en display o.s.v....

Jag är iaf helnöjd med displayen på min ixus 400.

Det jag har sett i bildväg som tagits på samma platser eller under liknande förhållanden från dyrare mer systemkameralika canonkameror (de har nån modell som ser ut som en systemkamera men har fast glugg, som har nån mer megapixel t.ex.) är att bilderna blir väldigt jämförbara.

Canon är väl å andra sidan kända för att ha bra optik i även de enklare kamerorna, en kompis köpte någon klumpigare sak med bara 2mpix i Axx-serien, och även den verkar ha fin optik.
Skriv svar