Dagens fotorunda: Stockholm-Upplands Väsby-Sollentuna-Kista

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Snacke skrev:
Kantorn skrev:Lapplands Väsby
??? :?
Förlåt, min bror som bor där brukar kalla det för det. Det ligger så långt norrut från Stockholm räknat...
Professionell tyckare
Acela

Inlägg av Acela »

Till M224

Du klagar inte på dom nya Omni. Utan dom äldre. Jag klagar på dom äldre B12MA och inte på dom "nya!. Vi båda klagar på förserien. Visst jag håller med om att Botkyrkas går på tunga linjer, Men Botkyrkas verkstad är ju inte den bästa heller. Medans Tyresö/handen har bättre, och därmed går detas vagnar bättre. Jag är ingen volvo hatare häller, Men när du skriver: Kan det inte bara vara så enkelt att det är det sämsta skräp som någonsin rullat i SL-trafiken? Till omncity så måste jag säga hur sanningen är. Innerstan har sämre vägar än vad botkyrka har, och därmed så kör man en Omnicity i 50 i ett potthål så blir det välldig duns, medans kör du en B12MA i samma håll känns det knappt. För att det är skillnad på låggolv och höggolvs dämpare. Förserien på omnicity är inte den bästa. Men den är fortfarande bättre än Volvos Nya låggolvs vagnar. Fixar man bara till motordelarna i en omnicity led så går den som ett skållat troll. Jag har vart med om flera gånger att en Omnicity kortvagn med 9L och 230 hk kör om en B12B med 340 hk. Upp för västerbron, SÅ det är skillnad mellan motorer och motorer.

lite oftopic. Men jag åkte med en etanolvagn på tomkörning igår 5310. Vi tävlade med 5377 som är Diesel. Diesel var snabbare upp för skansbron, men över 70 km/ var dieseln slö. Medans dieseln kämpade i 70 km/h på essingeleden så körde vi om han i 85 km/h med etanolaren. Det jag vill säga att är Etanol är mycket piggare motorer än Diesel.

Nu har jag fått sagt vad jag tycker å du har fått sagt ditt.

jag tycker vi lämnar denna tråden som vänner :), och tar nytta av varandras kunskaper.
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Acela skrev:
jag tycker vi lämnar denna tråden som vänner :), och tar nytta av varandras kunskaper.
Absolut :P
Acela

Inlägg av Acela »

M224 skrev:
Acela skrev:
Absolut :P
Bra :D
Snacke

Inlägg av Snacke »

Kantorn skrev:
Snacke skrev:
Kantorn skrev:Lapplands Väsby
??? :?
Förlåt, min bror som bor där brukar kalla det för det. Det ligger så långt norrut från Stockholm räknat...
Haha, jo det har han rätt i :P
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Snacke skrev:
Kantorn skrev:
Snacke skrev: ??? :?
Haha, jo det har han rätt i :P
Det borde heta Lapplands Väsby men tyvärr står det bara Üpplands Väsby på skylten vid trafikplats Bredden.
Användarens profilbild
Karsten

Inlägg av Karsten »

aik_putte skrev: Det borde heta Lapplands Väsby men tyvärr står det bara Üpplands Väsby på skylten vid trafikplats Bredden.
Aha, ni har blivit plüppade!
Användarens profilbild
Karsten

Inlägg av Karsten »

yujin skrev:
Däremot när det gäller B12MA vill jag säga att Botkyrkas känns extra slitna för åldern (årsm 2003 väl?), medan, Tyresös går lika bra som Handens. Så för min del tycker jag att problemet ligger i själva garaget och verkstan.
Men nu har du åkt två av Björknäs B12MA, så nu vet du hur lågt "lägstanivån" kan ligga. Däremot var ju 1768 en riktig kanon, inte ett enda fel och alldeles klockren på 422:an! :D
Acela

Inlägg av Acela »

Karsten skrev:
yujin skrev:
Däremot när det gäller B12MA vill jag säga att Botkyrkas känns extra slitna för åldern (årsm 2003 väl?), medan, Tyresös går lika bra som Handens. Så för min del tycker jag att problemet ligger i själva garaget och verkstan.
Men nu har du åkt två av Björknäs B12MA, så nu vet du hur lågt "lägstanivån" kan ligga. Däremot var ju 1768 en riktig kanon, inte ett enda fel och alldeles klockren på 422:an! :D
Jag svarar också. Jo den var mycket bra. Jag gillar den skarpt :D. Bättre än vad jag trodde. Så den vill jag åka fler gånger :D
yujin
Kontakt:

Inlägg av yujin »

Karsten skrev:
yujin skrev:
Får väl bidra bild på "guldvagnen" 8)
Bild
Ja, de är en del saker de får fixa på 5863 (de kan väl börja med att byta 40 glödlampor)... :roll:
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska :wink:
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm

Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Skriv svar