Sida 2 av 2

Postat: söndag 25 mars 2007 11:50
av Åbty
[quote="Lars Stegenius"]För att en vagn ska bli ramsned behövs det nog betydligt värre smällar.[/quote]

Det behövs inte hela tiden stora smällar för att ett fordon, i detta fall en vagn ska få tillräckligt stora skador så att skrotning behövs.

Postat: måndag 26 mars 2007 12:08
av Åbty
Jag tror det är mer denna vagn som ska skrotas, om det blir så.

http://upload7.postimage.org/392420/photo_hosting.html
(Mobilbild)

Har pratat med en person som har insyn inom tunnelbanan från ett par håll. Enligt han har vagnen många fel och de vet inte vad de ska göra med den (nu används den som reservdelsförråd).

Postat: lördag 31 mars 2007 23:29
av Bussmicke
(SS) skrev:Skrota skiten. Lika bra det, så slipper man åka med skräpvagnar..

Hoppas verkligen att 2017 skrotas, den har ändå fel på detta irriterande extra bröl när dörrarna går igen, det ska inte låta i kupén.. Förstår förarna som trycker på micen för att få bort det ljudet..
2017 kan knappast ha skrotats, den fotades av undertecknad den 15/3 i år.
Bilderna på 2017 i början av tråden är från 3/11 2005.
2194 som reservdelsförråd har jag svårt att tro på då en vagn går lös på minst 25 mille.

Bild

Postat: lördag 31 mars 2007 23:37
av M224
Bussmicke skrev:
(SS) skrev:Skrota skiten. Lika bra det, så slipper man åka med skräpvagnar..

Hoppas verkligen att 2017 skrotas, den har ändå fel på detta irriterande extra bröl när dörrarna går igen, det ska inte låta i kupén.. Förstår förarna som trycker på micen för att få bort det ljudet..
2017 kan knappast ha skrotats, den fotades av undertecknad den 15/3 i år.
Bilderna på 2017 i början av tråden är från 3/11 2005.
2194 som reservdelsförråd har jag svårt att tro på då en vagn går lös på minst 25 mille.

Bild
Tack Micke, här ser vi tydligt hur mycket spekulationer vissa kommer med.

Postat: lördag 31 mars 2007 23:41
av Bussmicke
Och bilden är hyfsad för att vara en ISO 800-bild från Panasonic.
Bilden är mindre brusig än vad jag trodde den skulle vara.

Postat: söndag 01 april 2007 1:06
av Lars Stegenius
Bussmicke skrev:2017 kan knappast ha skrotats, den fotades av undertecknad den 15/3 i år.
Bilderna på 2017 i början av tråden är från 3/11 2005.
2194 som reservdelsförråd har jag svårt att tro på då en vagn går lös på minst 25 mille.
Att någon vagn används som "reservdelsförråd" har säkert hänt tidigare. Om en vagn blir stående med något svårreparerat så är det ju bättre att använda den vagnen som snabbt reservdelsföråd än att låta andra vagnar stå i väntan på reservdelar. Bättre en vagn stående med tio fel än tio vagnar stående med ett fel var. Eller hur?

//Lars S

Postat: söndag 01 april 2007 9:32
av M224
Lars Stegenius skrev:
Bussmicke skrev:2017 kan knappast ha skrotats, den fotades av undertecknad den 15/3 i år.
Bilderna på 2017 i början av tråden är från 3/11 2005.
2194 som reservdelsförråd har jag svårt att tro på då en vagn går lös på minst 25 mille.
Att någon vagn används som "reservdelsförråd" har säkert hänt tidigare. Om en vagn blir stående med något svårreparerat så är det ju bättre att använda den vagnen som snabbt reservdelsföråd än att låta andra vagnar stå i väntan på reservdelar. Bättre en vagn stående med tio fel än tio vagnar stående med ett fel var. Eller hur?

//Lars S
Absolut, om jag inte minns helt fel så stod väl 2242 avställd och plockades på en hel del delar under tiden som man listade ut vad som krånglade på den.