Sida 2 av 2

Postat: torsdag 11 januari 2007 15:42
av TramTok
Hjortron skrev:Fläskläppen eller underkjolen eller va de nu heter ska man ju kunna ta bort mitt i för att kunna koppla ihop kopplet med en annan vagn vid tex bärgning. Så 6e "felet" är alltså koppelskyddet?
Helt rätt! Jag har satt ihop den vänstra delen av fläskläppen med mittendelen... ;) Det var fel nr sex det... Jag lägger upp en orginalbild sedan i kväll när jag är hemma från jobbet.

Postat: torsdag 11 januari 2007 16:06
av 2763
TramTok skrev:
TonyM skrev:
Det är snyggt med fläskläpp utan trekantslås!

//Tony

Hmm.. ja, det bränns.. Utvecka lite... Misstänker att den delen som jag pillat på kallas fläskläpp... men trekantslås, det har jag dålig koll på vad det är...
Trekantslåsen är de där två metallmojjarna som sitter på "fläskläppen" eller bulben fram.

//Tony

Postat: torsdag 11 januari 2007 17:56
av Slagpåse
C90 fordonsdator är programmerad så att den inte skyltar om förääns påväg ner mot slingan, normalt sett står det alltid Marklandsgatan i det läget.
Manuellskylt är det som gäller för "Ej i trafik" där tror enda linjen och enda ändhållplasten man lyckats med autoskylt "Ej i trafik" är L11 in mot Komettorget.

"Läppen" är inte delbar och trekantslåsen saknas på mittdelen.

Vagn 317:s nummer är inte vackert fram då det är olika typsnitt mellan 31 och 7 som TonyM så riktigt påpekat.

Postat: torsdag 11 januari 2007 20:23
av TramTok
Okej, då kommer facit + orginalbilden...

Felen var:

1. Färgen på linjenumret
2. Namnet på vagnen delvis borttaget
3. Borttagen blinkers vid dörr 2
4. Borttaget färste för ena vindrutetorkaren
5. "Läpparna" ihopsatta
6. "Nyckelhålet" (kan man kalla dt så? bottaget, pricis vid det som liknar ett tanklock... :D


Bilden med fel:
Bild

Orginalbilden:
Bild

Postat: fredag 12 januari 2007 7:10
av 2763
Slagpåse skrev:C90 fordonsdator är programmerad så att den inte skyltar om förääns påväg ner mot slingan, normalt sett står det alltid Marklandsgatan i det läget.
Manuellskylt är det som gäller för "Ej i trafik" där tror enda linjen och enda ändhållplasten man lyckats med autoskylt "Ej i trafik" är L11 in mot Komettorget.
Även linje 13/14 hade detta fungerande då de vände på Dt. (De få turer på 14 som gick med M31 då då)

//Tony

Postat: fredag 12 januari 2007 23:40
av Slagpåse
TonyM skrev:
Slagpåse skrev:C90 fordonsdator är programmerad så att den inte skyltar om förääns påväg ner mot slingan, normalt sett står det alltid Marklandsgatan i det läget.
Manuellskylt är det som gäller för "Ej i trafik" där tror enda linjen och enda ändhållplasten man lyckats med autoskylt "Ej i trafik" är L11 in mot Komettorget.
Även linje 13/14 hade detta fungerande då de vände på Dt. (De få turer på 14 som gick med M31 då då)

//Tony
Och nej, på L14 kanske den skyltade "Ej i trafik" i kanske 5 sekunder sedan "Krokslätt" igen.
På L13 så skyltde den om direkt till "Marklandsgatan via Skånegatan" direkt.

Vet att tanken var att den skulle skylta "Ej i trafik" men skillnaden mellan teori och praktik är stor tyvärr.

Postat: söndag 14 januari 2007 18:45
av 2763
Slagpåse skrev: Och nej, på L14 kanske den skyltade "Ej i trafik" i kanske 5 sekunder sedan "Krokslätt" igen.
På L13 så skyltde den om direkt till "Marklandsgatan via Skånegatan" direkt.

Vet att tanken var att den skulle skylta "Ej i trafik" men skillnaden mellan teori och praktik är stor tyvärr.
Så var det ja! Nu minns jag!

//Tony