Lidingövagn till skrot?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Mikael R
Kontakt:

Re: Snöblåsare

Inlägg av Mikael R »

Fredrik H Klint skrev:C13-vagnarna är på väg bort men kommer ändå att finnas kvar i ca tio exemplar.
Det var en glad nyhet. Kommer dessa att byggas om till verkvagnar eller kommer de få ha kvar sitt nuvarande utseende och kanske till och med få gå i trafik då och då?
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

Fredrik skrev:
Fr.o.m. i måndags (igår alltså) så ska bana 2 köra alla stomtåg med C20 och endast extraturerna ska gå med Cx-vagnar. Man har därför fått en massa C20-vagnar från bana 1. Om detta funkar i praktiken återstår att se, då t.ex. bana 1 ganska ofta kör med Cx-vagnar på stomtrafiken eftersom C20-vagnarna är inne på service eller liknande.
Hur är detta möjligt, tänker jag som okunnig...? Har inte de C20:or som var avsedda att gå på T-grön ursprungligen, enbart det nya signalsystemet installerat? Hur kan de då gå på T-röd utan ombyggnad :?:
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Fredrik Klint

Inlägg av Fredrik Klint »

C13-vagnarna som sparas kommer antagligen inte att byggas om och troligtvis inte ingå i trafiken såvida inte akut vagnbrist råder. SL verkar helst vilja att alla tåg skall vara C20 förutom extraturerna som får vara "C19" eller liknande. C14/C15 och kanske C9 med andra ord...
Ulrik undrade om bana 1 C20-vagnarna kunde rulla på bana 2. Det kan dom, det är så finurligt att C20 2001-2164 + "C21" 2200 och uppåt är både ATC och ATP utrustade medan 2165-2199 enbart har ATC och är avsedda att rulla endast på bana 2/3 som ledarvagnar.
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

Fredrik H Klint skrev:C13-vagnarna som sparas kommer antagligen inte att byggas om och troligtvis inte ingå i trafiken såvida inte akut vagnbrist råder. SL verkar helst vilja att alla tåg skall vara C20 förutom extraturerna som får vara "C19" eller liknande. C14/C15 och kanske C9 med andra ord...
Okej, jag förstår. Men i sådana fall spelar det ju ingen roll vilken färgsättning C13 vagnarna har och då skulle SL kunna gå oss diggare till mötes och låta de ha kvar sin gröna färgsättning :) :P Hur som helst är det roligt att man kommer fortsätta med C14/C15 och kanske C9 i trafik.
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Ulf S

Inlägg av Ulf S »

Åkte du grön vagn på gröna linjen som VANLIG PASSAGERARE?

Eller arbetar du i nån form inom SL/Connex....har inte sett gröna vagnar i trafik på gröna linjen på ja vet ej hur länge.......
Jupp. Å andra sidan gick det en hel del gröna vagnar på TUB1 under lövhalkan då tub2 lånade vagnar av tub2.. Antar att det var lånade vagnar jag åkte med, för att tub 1 skulle kunna köra snöröjarvagnen.
AGR
Kontakt:

Snöbläs vagnar

Inlägg av AGR »

För närvarande är Tub 1s snöblåsare garagerade i Hammarby och hopkopplade med C12H 3st på varsida om vagnarna summa 12 st 12H i Hammarby
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
adtranz

Inlägg av adtranz »

finns det 12st c12 kvar i hammarby? :shock:
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

adtranz skrev:finns det 12st c12 kvar i hammarby? :shock:
Otroligt i sådana fall! De måste man bara få se! Är de kvar i orginalskick eller ombyggda?
Skriv svar