SL:s pendeltågslinje 44 kommer inte igång som planerat

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Lars_L

Re: SL:s pendeltågslinje 44 kommer inte igång som planerat

Inlägg av Lars_L »

Hans Wibacke skrev:Ett halvår senare än SL hade tänkt sig, men i dag, måndag 18 juni 2018, började MTR köra långa tåg på linje 44. Och det tänker vi fortsätta med under hela den resterande vintertidtabellen, det vill säga ytterligare tre dagar... :roll: (Linje 44 har planenligt sommarlov efter midsommar.)
Tänkte ja, men i morse var det ändå korta tåg på linje 44, men det var ju bra att man klarade av det en dag i alla fall.
--- Inlägget är signerat Lars Lundqvist,
Användarens profilbild
Hans Wibacke

Re: SL:s pendeltågslinje 44 kommer inte igång som planerat

Inlägg av Hans Wibacke »

Lars_L skrev:
Hans Wibacke skrev:Ett halvår senare än SL hade tänkt sig, men i dag, måndag 18 juni 2018, började MTR köra långa tåg på linje 44. Och det tänker vi fortsätta med under hela den resterande vintertidtabellen, det vill säga ytterligare tre dagar... :roll: (Linje 44 har planenligt sommarlov efter midsommar.)
Tänkte ja, men i morse var det ändå korta tåg på linje 44, men det var ju bra att man klarade av det en dag i alla fall.
Jag drog i alla fall mitt strå till stacken även i dag. Mitt omlopp på em (samma i dag som i går, tre tåg på linje 44) gick med långa tåg. Resten av veckan får hoppet ställas till någon annan. :D

Jag noterade dock att minst en avgång (på linje 44) var inställd under em. Nåväl, det är givetvis bedrövligt att utsättningen av fordon varit så dålig som den varit hittills under MTRs flagg.
Skriv svar