Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Den här tråden innehåller många fina och stämningsfulla nattbilder!
I dag hittade jag en tråd i ett annat forum med nattbilder från Berlin.
den fick mig att fundera på hur Stockholm, och andra svenska städer, är upplysta på natten. Det har klagats förr på att vi här i Stockholm är dåliga på att fasadbelysa våra byggnader, och broar. Och vi har ju under halva året en lång natt som skulle behöva lysas upp på ett konstruktivt sätt!
(I början av tråden kan man gå upp en nivå i trådhierarkin och se på många fina bildtrådar från olika städer i världen, även Stockholm, Malmö. Lund och Halmstad finns med.)
Vacker bild på vacker miljö som jag hoppas klåfingriga politikern håller sig borta från. Visst upprustning kan behövas, och bättre städning. Men att förändra platsen med ännu mer inglasning etc. kan man låta bli!
LÅ1 skrev:Visst upprustning kan behövas, och bättre städning. Men att förändra platsen med ännu mer inglasning etc. kan man låta bli!
Håller med! Glas har blivit det nya betonget.
Nånting som definitivt borde städas är Obelisken, som ser ut att vara byggd av smuts. Sen kunde man göra alla trista platta byggnader (SEB-huset, Åhlénshuset etc.) lite intressantare...
LÅ1 skrev:Visst upprustning kan behövas, och bättre städning. Men att förändra platsen med ännu mer inglasning etc. kan man låta bli!
Håller med! Glas har blivit det nya betonget.
Nånting som definitivt borde städas är Obelisken, som ser ut att vara byggd av smuts. Sen kunde man göra alla trista platta byggnader (SEB-huset, Åhlénshuset etc.) lite intressantare...
SEB-huset blev ju tristare när man byggde om det för en del år sedan!
Gamla EPA-huset, det som har Sergelbagaren i källaren, har byggs på med en våning på ett ganska diskret sätt.
Åhlénshuset tycker jag faktisk är ganska snyggt! Så låt det vara!
Jag har aldrig tyckt att Kista är snyggt. Förrän nu. Det var en oerhört fin vinkel du fått till där!
Jag tycker det är roligt att se alla bilder här. Ni har öga för motiv. Det saknar jag.
Jag håller med kantorn. (2:a gången jag skriver det på en kort stund!)
Jag har nog också öga för motiv,men först när det är fångat på bild av en fotograf!