Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
alex87 skrev:För er som undrar så provkörs just nu 441 och 442, så inom en snart framtid är de nog i trafik!
Det var som sjutton!
Är det någon som vet hur det är med redan trafiksatta M32:or för tillfället? Hur många går i trafik och hur många är på verkstad? Själv får jag köra M32 i genomsnitt en gång varannan vecka så det känns ju som att de fortsätter strula...
Du har tur Ola, jag får köra dem väldigt mycket
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Idag gick M32 441 i trafik på linje 6 med passagerare. Men det rör sig fortfarande om någon typ av provkörning eftersom det fanns en reflexklädd person med i hytten utöver föraren...
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
hej skrev:Rykte som jag nåddes av så har både 443 och 444 anlänt Göteborg. Trailern med 444 fick ta med sig 422 tillbaka till Italien.
Tror inte jag stämmer, 422 ska förmodligen inte till Italien utan till ett företag i Västerås. 443 har dock anlänt för några veckor sen, 444 har jag inte sett till.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Har leveranserna gått så fort någon gång av M32?
För mig gör det inget, älskar vagnen! Gnisslar en del, det enda negativa i min mening (som passagerare)
Kan det vara så att trailern som kom med 444 tog en omväg via Västerås med 422. Har man en tom trailer som är anpassad till transport av M32 så är det lika bra att utnyttja den, eller? Intressant att den ska byggas om där.
hej skrev:Rykte som jag nåddes av så har både 443 och 444 anlänt Göteborg. Trailern med 444 fick ta med sig 422 tillbaka till Italien.
Tror inte jag stämmer, 422 ska förmodligen inte till Italien utan till ett företag i Västerås. 443 har dock anlänt för några veckor sen, 444 har jag inte sett till.
Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hva har skjedd med 422?
Er det den som dro inn i bakenden på en M28 for noen år siden?
Åkte 442 igår, men hur går det med leveranserna. Hörde att det går i rasande fart numer. Enligt vissa rykten så har 447 anlänt Göteborg.
Är det nån som vet hur man kommer att lösa förvaringsproblemen? Man hade ju tänkt bygga en ny vagnhall på Ringön men glömde bort den tröga planprocessen i Göteborg så det lär dröja åtskilliga år innan byggnadsnämnden kan ge bygglov. Efter det kommer åtskilliga år avöverklagande. Så vart placerar man vagnarn. En idé vore väl låta starta en ordentlig nattrafik för att minska trycket på vagnhallarna...
Det verkar gå med en rasande fart för Anseldo att leverera vagnar nu. I morse sågs 444 i linjetrafik. Hur många har man hunnit med att leverera.
Och hur har det gått med 422?
Även vagn 445 har rullat ut på linjenätet, och det redan i tisdags då jag blev vittne till den historiska händelsen när vagnen nådde sin livs första ändhållplats! Det var första provkörningen i trafik jag blev vittne till. Läs (lite) mer på min blogg: http://jobblogg.olasand.se
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se