Oseriösa Taxi-friåkare

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Jeff
Kontakt:

Re: Oseriösa Taxi-friåkare

Inlägg av Jeff »

Hur går det med Uber i Stockholm? Kommer de göra alla oseriösa Taxi-friåkare arbetslösa?
Mvh
Jeff

Mina youtube videos finns här!
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Jeff skrev:Hur går det med Uber i Stockholm? Kommer de göra alla oseriösa Taxi-friåkare arbetslösa?
Vet inte mycket om Ubers alla verksamhetsformer, men det tycks bli besvärligt för Uber pop. Mitt i: "Uber pop-förare fälld för färd från Gärdet".
Jag undrar hur man hittar dessa fall för att lagföra förarna utan att polisen sysslar med brottsprovocering. Men det kanske är taxibolagen som agerar kunder för att sedan anmäla. För det måste ju vara lagligt.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
BSB101

Inlägg av BSB101 »

LÅ1 skrev:
Jeff skrev:Hur går det med Uber i Stockholm? Kommer de göra alla oseriösa Taxi-friåkare arbetslösa?
Vet inte mycket om Ubers alla verksamhetsformer, men det tycks bli besvärligt för Uber pop. Mitt i: "Uber pop-förare fälld för färd från Gärdet".
Jag undrar hur man hittar dessa fall för att lagföra förarna utan att polisen sysslar med brottsprovocering. Men det kanske är taxibolagen som agerar kunder för att sedan anmäla. För det måste ju vara lagligt.
Det är bara polisen som inte får syssla med brottsprovokation, dock får man syssla med bevisprovokation.

Sedan är det domstolen som avgör om man ska ta hänsyn till ett bevis eller inte och även ett bevis som kommit till på olaglig väg kan domstolen besluta ska gälla.
Låst