Kantorn skrev:Du tycker att våra åsikter inte är något att ha, vad? Jag tycker dina är *lite* rabiata. Men du ska slippa mina åsikter i denna tråden. Jag lämnar densamma. Hejdå!Erik Sandblom skrev:Kantorn skrev:Norra länken, som jag tog upp, är ett sätt att få undan all genomfartstrafik från Björnnäsvägen, och det mesta från Valhallavägen. Inte att minska 20 - 30 % på grund av att kollektivtrafiken höjs.
20-30% mindre trafik på en gata är utmärkt. Fixar man det, behövs inte en massa miljardtunnlar.
Kantorn skrev:Inte bygga fler filer, bygga bort trafiken i innerstaden genom att visa på alternativ som inte går i innerstaden, och som hamnar där avgastrafik borde vara - i tunnlar!
Tunnlar tar inte bort avgaserna. Däremot kostar de massor av pengar. De pengarna skulle ge mycket mer kapacitet om man byggde tunnlar för spårtrafik ist f den kapacitetsvaga vägtrafiken.
Jag erkänner att jag är upprörd och presenterar mina argument på ett starkt sätt. Men just detta inlägg ovan tycker jag är ganska faktabaserat.
Jag ber om ursäkt om folk tycker jag är olidlig.
Jag ska berätta varför jag är "rabiat". För två år sen tyckte jag om ringleder. Men sen besökte jag vackra våningar vid sidan av E6 i Gårda med trägolv och kakelugnar. De ska rivas för att motorvägen gör luften otjänlig för bostäder. Några månader senare på cykeltur upptäckte jag världens vackraste villor. På andra sidan motorvägen. Ingen bor där. Förbjudet. Bara kontorslokaler. Luften är otjänlig.
Tyvärr, jag kan inte stödja stadsmotorvägar längre. Jag lämnar skeppet.
Hoppas det kan ge en vink om varför jag reagerar som jag gör.