JohanB skrev: ↑tisdag 02 januari 2024 13:51
dr Cassandra Nojdh skrev: ↑tisdag 02 januari 2024 12:58
I övrigt tycker jag att det som påstås ovan ligger - som jag har sagt tidigare - farligt nära rena konspirationsteorier, där man ser "samband".
Fiör min enkla del håller jag - för en gångs skull - med kamraten BSB101
BSB101 skrev: ↑onsdag 27 december 2023 19:13
Intressant att vissa skribenter är så säkra på vem som gjort fel

.
På vilket sätt menar du att detta skulle vara "konspirationsteorier"?
Ja, har inte sagt att det
är konspirationsteorier, bara att detta sätt att resonera ligger
farligt nära konspirationsteorier.
Vi kan göra lite argumentationsanalys av herrns påståenden:
P: TF:s projektorganisation och tjänstemannakultur har en lång historia av förseningar, misslyckanden och överskridna budgetar.
P:Organisationen har vant sig vid misslyckanden vilket starkt bidrar till den kultur som råder.
P: TF har misslyckats med nya tåg på RB, nytt signalsystem på T-röd, Tvärbana till Helenelund (världens dyraste spårväg/km?)
Slutsats: Den uppkomna situationen på Lilla Lidingöbron är TF:s fel
Det är en ganska svag argumentation i det aktuella fallet, i synnerhet som den enda information vi har här är partsinlagor. Då presterar sign. Sio en betydligt mer plausibel beskrivning av händelseförloppet.
PS. Tvärbanan har alltid skällts som för dyr - i alla etapper.