Jag är inte så inne på det här med bussfotografering eller bussar alls för den delen. Men den här bussen jag såg vid Sollentuna station tyckte jag inte verkade vara direkt ordinare på linje 179. Vad var det här för buss? Ersättning för någon trasig gissar jag.
Den ägs av Gladö buss (Huddinge) och är en fd SL H25. Tyvärr har jag ingen koll på vilket inv nummer den hade förut, men jag gissar på 618x någonting, andra vet säkert bättre. Trevlig bild btw.
Jag fortsätter min lilla serie ovanliga 179:or idag då. Råkade få syn på en annan nämligen på vägen hem idag.
Den här gången ställde ljusförhållandena till det lite också.
Vagnen på första bilden, åkte jag med i Norrtälje för c:a 5 år sedan. Jag har också sett den på Östra någon gång. Kanske var systervagnen jag såg, men det var samma linjer på sidorna.
Tåg-robban skrev:Vagnen på första bilden, åkte jag med i Norrtälje för c:a 5 år sedan. Jag har också sett den på Östra någon gång. Kanske var systervagnen jag såg, men det var samma linjer på sidorna.
''Hockeyklubbor'' finns på en del gamla vagnar som ägs av Busslink (Täby och Norrtälje bara?).