Hej!
Vad är det för skillnad mellan förenigarna Bergens Elektriske Sporvei och Bergens Trikkens Venner? Om jag har förstått rätt så tror jag att BTV är endast en ekonomisk stöd förenig för byggandet av spårvägen till centrum? BES är sen den egentliga spårvägs föreningen som sköter om spårvagnar och det hela praktiska som har med spårvägar att göra. Har jag rätt? Har funderat på denna fråga en tid men fick först nu ner till text.... Skulle vara trevligt att få reda på skillnaden.
/Skurubisin
Skilland mellan BES och BTV?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Skilland mellan BES och BTV?
Medlem i:FSS, BHSF
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: fredag 19 mars 2004 18:08
- Ort: Oslo & Bergen
Tja... Det er ett godt spørsmål egentlig... Om jeg har forstått det rett, så er det omtrent slik:
Du har rett i at BES (Bergens Elektriske Sporvei) er organisasjonen som driver annlegget og har ansvar for alt det praktiske.
BTV (Bergens Trikkens Venner) er den foreningen eller grenen av BES som får inn inntektene fra medlemskap og "effektsalg" (bøker, T-shirts ol.) Men det er snakk om såpass lite penger at det ikke blir noen effektiv linjeforlengelse av dette. Linjeforlengelser blir betalt av BES så vidt jeg vet, men hvorvidt det er BES eller BTV som skaffer sponsorer virker ganske uklart.
Egentlig er det ikke noe avklart skille mellom BTV og BES og hvem som har ansvar for hva, for det hender jo at BTV betaler på små vedlikeholdsutgifter på trikker så som lyspærer og maling. Noe som egentlig skal være BES sitt ansvar?
Du har rett i at BES (Bergens Elektriske Sporvei) er organisasjonen som driver annlegget og har ansvar for alt det praktiske.
BTV (Bergens Trikkens Venner) er den foreningen eller grenen av BES som får inn inntektene fra medlemskap og "effektsalg" (bøker, T-shirts ol.) Men det er snakk om såpass lite penger at det ikke blir noen effektiv linjeforlengelse av dette. Linjeforlengelser blir betalt av BES så vidt jeg vet, men hvorvidt det er BES eller BTV som skaffer sponsorer virker ganske uklart.
Egentlig er det ikke noe avklart skille mellom BTV og BES og hvem som har ansvar for hva, for det hender jo at BTV betaler på små vedlikeholdsutgifter på trikker så som lyspærer og maling. Noe som egentlig skal være BES sitt ansvar?
T-banefører