En bildgåta till! Rätta svaret.

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

En bildgåta till! Rätta svaret.

Inlägg av mjtag »

Hejsan!
Här kommer ytterligare en bildgåta.

Rätt svar är T-centralen västerut, alltså mot Hässelby strand.

Bild
Senast redigerad av mjtag den tisdag 03 januari 2006 21:12, redigerad totalt 2 gång.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
TomCrame
Kontakt:

Inlägg av TomCrame »

T-Centralen Söderut?
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

TomCrame skrev:T-Centralen Söderut?
Bra gissning. Jag och några andra har varit inne på det så det kan stämma. Jag är dock inte helt säker.
Okänd T-förare

Inlägg av Okänd T-förare »

T-Centralen söderut är det inte. Så här ser det ut där:

Bild

Fortsätt gissa... Ni är rätt nära!

(Vad bakvänt det blev nu då :D )
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

T-centralen Norrut/västerut?
Skanstull Söderut?
Jim

Inlägg av Jim »

Det är T-Centralen, Norrut/västerut!
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Som sagt är jag inte helt säker, men jag ska kolla upp saken så fort som möjligt. Sedan vill jag också precisera lite grann. Det finns faktiskt 2 st T-centralen söderut, gröna & röda linjen. Som sagt, jag ska kontrolelra det så rätt blir rätt.
AGR
Kontakt:

Plats

Inlägg av AGR »

Signal 153 är på Bana 1 söder om TCE s-ut omedelbart söder om plfd 4. Ett litet knep att veta om tåget är nära si 153 går över i kör när tåget är i kurvan innan TCE nästa tåg 1 min kan det ju stå ganska länge.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
37368

Inlägg av 37368 »

Frågan är om det verkligen kan vara bana 1 norrut vid infarten till T-centralen? Jag tänkte först själv så, men är tunneln verkligen såpass rak där?

Om man kör från GAS till TCE så har man först bana 2-spåret till höger om sig, sedan försvinner den ner medan man själv kör upp i en backe som sedan svänger höger. Vad jag minns från när jag körde tåg på bana 1 så övergår den högersvängen ganska omedelbart i en lång vänstersväng och sedan är man inne på TCE utan "raksträckan" som syns i bild.

Men å andra sidan var det ju ett par år sedan jag körde tunneltåg och om bilden är tagen på bana 1 så finns det inte särskilt många andra ställen förutom infarten TCE norrut där det ser ut såhär (betongtunnel, ett enda spår och "promenadutrymme" på höger sida om spåret.
37368

Re: Plats

Inlägg av 37368 »

17AGR skrev:Signal 153 är på Bana 1 söder om TCE s-ut omedelbart söder om plfd 4. Ett litet knep att veta om tåget är nära si 153 går över i kör när tåget är i kurvan innan TCE nästa tåg 1 min kan det ju stå ganska länge.
Det knepet är suveränt och funkar vid flera stationer längs bana 1, i princip alla där det sitter en huvudsignal som man kan se från plattformen.
Okänd T-förare

Inlägg av Okänd T-förare »

Eftersom ingen annan tycks känna igen sig så kan jag assistera lite 8) :

Bilden är tagen från plattformsdel 1 (alltså mot Hässelby strand) vid utfarten från station T-centralen norrut.
Jämför gärna med bilderna nedan som jag har tagit (och jag vet att jag stod där! :D ) Titta t ex hur kabeln är anbragt invid signalen. Den nedre bilden är från exakt samma position men med lite zoom.

Bild
Bild

God fortsättning!
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Okänd T-förare skrev:Eftersom ingen annan tycks känna igen sig så kan jag assistera lite 8) :

Bilden är tagen från plattformsdel 1 (alltså mot Hässelby strand) vid utfarten från station T-centralen norrut.
Jämför gärna med bilderna nedan som jag har tagit (och jag vet att jag stod där! :D ) Titta t ex hur kabeln är anbragt invid signalen. Den nedre bilden är från exakt samma position men med lite zoom.
God fortsättning!
Jag tror du löst mysteriet. Det ser ut att stämma. Tack för det.
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Okänd T-förare skrev:Bilden är tagen från plattformsdel 1 (alltså mot Hässelby strand) vid utfarten från station T-centralen norrut.
Nu syns det inte på dina eller MJs bilder, men sitter det inte en stor siren(?)-tratt på väggen uppe till höger? Vad är den till för, hörs "viktigt meddelande" härnere också? Eller betyder det att vattnet kommer?!

mvh /M
Skriv svar