MartinW skrev:Min första tanke går till Wimbledon.
Den trafikeras ju av District Line, men även av en hel del andra regionala tåg och spårvägen till Croydon.
Visst måste det vara Wimbledon! - också varit där ute i somras! - det finns bra många spår där i alla fall, åtta stycken vid perrongerna har jag för mig med spårvägen...
Hvis det kan hjelpe folkene her på forumet, så sitter jeg på Nico's bilde i full oppløsning, og toget i midten er skiltet High Street Ken og sifferene på frontdøra på toget viser 172, toget til venstre er skiltet Upminster og her viser skiltet i frontdøren 045
Nico skrev:Et bilde tatt når jeg var på ferie i London i sommer, litt varmere da enn nå
Noen vet kanskje hvilken stasjon bildet er tatt på?
Kanskje også hvor mange skinnegående transportmidler som trafikkerer denne stasjonen?
Gissar på Richmond. Ser mycket bekant ut.
Jag bodde där i närheten mellan 2003 och mars i år. Från Richmond kan man förutom District Line på t-banan, dit tågen på bilden hör, också åka pendeltåg med South West Trains. Alltså två olika sorters spårtrafik.
Tågtypen i mitten går väldigt sällan till Richmond, om ens någonsin.
De går, när de går på District Line, mellan Wimbledon och Edgware Road, och i det här fallet enbart till High Street Kensington med anledning av spårarbeten.
Så jag vidhåller min gissning på Wimbledon. Dessutom har Richmond en annan taktyp om jag inte missminner mig helt.
MartinW skrev:Tågtypen i mitten går väldigt sällan till Richmond, om ens någonsin.
De går, när de går på District Line, mellan Wimbledon och Edgware Road, och i det här fallet enbart till High Street Kensington med anledning av spårarbeten.
Så jag vidhåller min gissning på Wimbledon. Dessutom har Richmond en annan taktyp om jag inte missminner mig helt.
Hmm, möjligt. Jag tvekade ett tag inför taktypen och tågtypen. Omgivningen samt muren bortanför spåret till vänster och vyn överhuvudtaget ser dock väldigt Richmond-aktiga ut.
Å andra sidan känner jag inte till Wimbledon alls lika bra, har bara varit där ett par gånger.