Ovanligt att se vit destrulle, mot vanliga svarta. Passar inte på A31 tycker jag, däremot på A25 är det ursnyggt! Kanske beror på att texten är för liten, den ska fylla ut mer.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
bruse skrev:
Ovanligt att se vit destrulle, mot vanliga svarta. Passar inte på A31 tycker jag, däremot på A25 är det ursnyggt! Kanske beror på att texten är för liten, den ska fylla ut mer.
bruse skrev:Ovanligt att se vit destrulle, mot vanliga svarta. Passar inte på A31 tycker jag, däremot på A25 är det ursnyggt! Kanske beror på att texten är för liten, den ska fylla ut mer.
Varför har Djurgårdslinjen bytt till vita destinationsskyltar? De vita skyltarna var ett barn av överdriven spariver på slutet av SS-tiden. Helt oläsliga i mörker eller på mer än 15 meters avstånd. Men kanske representerar de spårvägens servicemässiga förfall under 1960-talet?
När Djl startades 1991 så tvistade vi länge om vilken färg rullarna skulle ha. Den svarta falangen segrade och rullarna vart svarta med vit text. Nu 15 år senare då det var dags att beställa nya så har de vita påhejarna dragit det längst strået. Nu är rullarna vita i 15 år. Därefter torde de med all sannorlikhet bli bli blå/gula som var djurgårdslinjens färg(om jag nu minns rätt ) Det passar ju även bra i färgspektrat som spårtrafikskartan erbjuder. Kankse redan nu skulle marknasföra djurgårdslinjen som den blå/gula linjen ...
Stefan
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Stefan Widén skrev:När Djl startades 1991 så tvistade vi länge om vilken färg rullarna skulle ha. Den svarta falangen segrade och rullarna vart svarta med vit text. Nu 15 år senare då det var dags att beställa nya så har de vita påhejarna dragit det längst strået. Nu är rullarna vita i 15 år. Därefter torde de med all sannorlikhet bli bli blå/gula som var djurgårdslinjens färg(om jag nu minns rätt ) Det passar ju även bra i färgspektrat som spårtrafikskartan erbjuder. Kankse redan nu skulle marknasföra djurgårdslinjen som den blå/gula linjen ...
Stefan
Då blir den ju det självklara valet när man skall till skansen 6/6!