Vad gör dig arg...

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler

Vad irriterar dig mest i kollektivtrafiken?

Förseningar.
23
51%
Höga priser.
4
9%
Fordonsstandarden.
8
18%
Annat (precisera gärna).
5
11%
Inget. Trafiken fungerar närmast fläckfritt.
5
11%

Antal röster: 45

Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Irriterande att andra sabbar fordonen så inredningen/paneler/golv/tak ser ut som om det åker svin i vagnar/bussar, för inte tror Ni att det är förarna som sitter o repar rutor, sparkar ut fönster, mm mm ??
Med tanke på det Vi kör (ingen genneralisering, utan rena fakta) så är det inte konstigt att fordonen ser ut som dom gör.
Jo jag vet att detta sticker i ögonen men det är den svåra sanningen.
Ta nedskräpningen t ex, inte är det förarna som skräpar ner, dessutom är vi inte anställda som städare utan förare, dagligen ser man hur folk oavsett ålder käka glass, slänga papper, halvätna äpplen mm mm från sig på sätet bredvid på golvet, folk som spottar på golvet, väggar tak, säten, snusen kan Ni ju bara räkna ut vart den hamnar.

Så fordonen går "ner sig" illa kvickt, jag vet inte nått trafikföretag i Sverige som klarar av att hålla efter sådant svinn/sabotage mm av fordonen, vad blir kontentan?? Jo, Ni/Vi har den standarden på fordon som Ni/Vi vill ha. Jag har tröttnat på att säga till folk, låter skiten ligga, enda jag plockar undan är tidningar o flaskor/burkar som sabbar dörrarna. resten får ligga.

Så nu har Ni min syn på det hela, som man bäddar får man ligga :!:
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Det som gör mig arg är förseningar och inställda tåg, framförallt om det beror på strejk bland tunnelbaneförarna som vill ha mer pengar. Jag har ingen förståelse för att de strejkar för mer pengar när de redan tjänar nästan 35000kr/månaden.
tunneltågförare

Inlägg av tunneltågförare »

MartinW skrev:Det som gör mig arg är förseningar och inställda tåg, framförallt om det beror på strejk bland tunnelbaneförarna som vill ha mer pengar. Jag har ingen förståelse för att de strejkar för mer pengar när de redan tjänar nästan 35000kr/månaden.
Nu tycker jag det låter lite missunnsamt här.35 lax är väl inget.Klart man vill ha mer !
tunneltågförare
Zill

Re: Vad gör dig arg...

Inlägg av Zill »

UP skrev:...när du ska resa med lokaltrafiken?

Berätta gärna om i vilken stad du bor och vad du tycker är i störst behov av förbättring.
Berusade personer, tiggare och andra som bär sig illa åt (t ex ofta elever 11 till 15 år gamla, kl 14 till kl 16 i Washingtons Metro - skulle motsvara elever på grundskolans högstadium i svenska systemet).
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Delad tråd

Inlägg av Jourmaster »

Diskussionen om tunneltågförarnas lön har fått en egen tråd:
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=11139

mvh
:arrow: Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Skriv svar