Hej alla glada!
Jag undrar om det finns några busslinjer som går på södra länken i Stockholm?
Det sägs ju alltid från vägverkets sida att nya trafiklänkar öppnar för bättre kollektivtrafik men allt som oftast blir det ju biltrafiken som kommer att dominera.
Busslinjer på Södra länken (Sthlm)
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
nej det går inga busslinjer i södralänken vad jag vet, det vore rätt konstigt att ha busslinjer i tunnlar bara sådär utan en hållplats, nej bussarna går nu som förut på gatorna ovanför däremeot kan det säkert hända att bussar som inte är i trafik då och då tar en sväng i södralänken. Fast jag har sett turistbussar och långfärdsbussar i tunnel.
Det är nog en hel del, främst i Årsta, som fått sin närmiljö kraftigt förbättrad av Södra länken. Den ökar dessutom möjligheten till bostadsbyggande i Hanmmarby Sjöstad.bruse skrev:Tanken att bilarna ska försvinan från gagtorna där bussarna går så de kommer lättare fram. Vette fasen om det hjälper. Fler vägar föder bara mer trafik!
påpekar VeVeN
- Kristofer
- Kontakt:
Nej det tror jag inte. Framför allt därför att det antagligen måste bli en helt ny linje, och då gissningsvis Grisslinge (för att täcka upp 432-440) - Gustavsberg (stor ort) - Årsta. En sådan linje skulle få så låg turtäthet att det i normalfallet skulle gå snabbare att åka via Slussen.
Men det är oneklingen fånigt att motorvägsbussarna kommer så nära Tvärbanan utan att få kontakt. Vi får väl helt enkelt vänta tills Tvärbanan når Henriksdal.
Men det är oneklingen fånigt att motorvägsbussarna kommer så nära Tvärbanan utan att få kontakt. Vi får väl helt enkelt vänta tills Tvärbanan når Henriksdal.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)