Et uvanlig syn på t-banen i Oslo

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Et uvanlig syn på t-banen i Oslo

Inlägg av Andy »

Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn

Bild
T 1-2 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon

Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen

Andreas
Senast redigerad av Andy den söndag 30 oktober 2005 15:36, redigerad totalt 1 gånger.
Nico
Kontakt:

Inlägg av Nico »

Artig bilde :) Er teltet i butten fjerna?
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nico skrev:Artig bilde :) Er teltet i butten fjerna?
Japp, det forsvant med at vognene som sto inne i teltet forsvant!

Andreas
Niklas Karlsson

Re: Et uvanlig syn på t-banen i Oslo

Inlägg av Niklas Karlsson »

Andy skrev:Hei!
I dag kom jeg over denne her på Ellingsrudåsen t-bane stasjon, og det var for meg et uvanlig syn

<bild></bild>
T 1-1 1025 som singlevogn på Ellingsrudåsen t-banestasjon

Jeg vil tro at vognen er koblet av et annet tog på grunn av at den var defekt, alle strømavtagerne lå ute på vognen

Andreas
Hur många vagnar brukar det vara i tågen på stationen?

/Niklas
När börjar spårvagnarna rulla på Kungsgatan igen?
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Niklas Karlsson skrev:Hur många vagnar brukar det vara i tågen på stationen?
Skal ta for meg linje for linje:

Linje 1: Kun to vogns tog (på grunn av begrensninger på plattformene mellom Frøen og Frognerseteren)

Linje 2: Her kan man kjøre med alt fra 2 til 6 vogner, men 4 og 6 vognstog er det mest vanlige.

Linje 3: Her kan man også kjøre med alt fra 2 til 6 vogner, men 4 og 6 vognstog er det mest vanlige.

Linje 4: 2 og 3 vogns tog, men mest vanlig med 3 vogner (også her begrensninger på plattformlengden mellom Montebello og Kolsås)

Linje 5: Her kan man også kjøre med alt fra 2 til 6 vogner, men 4 og 6 vognstog er det mest vanlige.

Vognen på bildet står på den ene endestasjonen for linje 2.

Andreas
SH

Inlägg av SH »

Bild

Andreas

Dette er en T 1-2, ikke T 1-1. 1025 har to førerrom. For øvrig er den full operativ i dag.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

SH skrev:

Andreas

Dette er en T 1-2, ikke T 1-1. 1025 har to førerrom. For øvrig er den full operativ i dag.
ell, kansje ikke så rart at den er operativ i dag, er tross alt snart 3 måneder siden jeg la ut dette bildet.

ANdreas
SH

Inlägg av SH »

Andy skrev:
SH skrev:

Andreas

ell, kansje ikke så rart at den er operativ i dag, er tross alt snart 3 måneder siden jeg la ut dette bildet.

ANdreas
Ok, men det var serien jeg først og fremst pirket på... :) 1025 har dessuten fått gjennomgå i det siste. Blant annet kræsj med betongheller på Godlia som følge av sabotasje til en hyggelig pris på 60000 kroner.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

SH skrev:
Andy skrev:
SH skrev:

ANdreas
Ok, men det var serien jeg først og fremst pirket på... :) 1025 har dessuten fått gjennomgå i det siste. Blant annet kræsj med betongheller på Godlia som følge av sabotasje til en hyggelig pris på 60000 kroner.
Det med typebetegnelsen er når rettet i det orginale inlegget.
Blis spennende å se hvor lenge man reparerer skader på de gamle vognene fremover nå......

Andreas
SH

Inlägg av SH »

Nå skal jo vognene gå ihvertfall 5 år til (mange av dem). Mitt tips er at ab-vognene (1001 - 1030, unntakene er 1006, 1008, 1013 og 1027) og serie 4 (1135 (ombygd serie 3) - 1146) kommer til å gå lengst. Håper to av vognene tas vare på av LTF, slik at de om 20 år kan ta en runde på nettet.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

SH skrev:Nå skal jo vognene gå ihvertfall 5 år til (mange av dem). Mitt tips er at ab-vognene (1001 - 1030, unntakene er 1006, 1008, 1013 og 1027) og serie 4 (1135 (ombygd serie 3) - 1146) kommer til å gå lengst. Håper to av vognene tas vare på av LTF, slik at de om 20 år kan ta en runde på nettet.
Jeg håper det blir tatt vare på såpass mange vogner at man har et 4 vogns tog, og at noen av vognene blir restaurert tilbake til orginalstand, og noen bilr i den stand de er nå.

Andreas
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Andy skrev: Jeg håper det blir tatt vare på såpass mange vogner at man har et 4 vogns tog, og at noen av vognene blir restaurert tilbake til orginalstand, og noen bilr i den stand de er nå.

Andreas
Hoppas också att det blir en organisation bakom ett "veterantåg", så det inte blir som C2/C3-veterantåget här i Stockholm d v s ingen organisation alls... :shock:
SL=Skynda Långsamt

Inlägg av SL=Skynda Långsamt »

Ha inte så bråttom! Allt man behöver veta står i Andys "underline".
Skriv svar