Oslo, linje 5 nå

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Oslo, linje 5 nå

Inlägg av Andy »

Bild
To t-bane tog møtes på Rommen stasjon på Grorudbanen

Linje 5 går mellom Vestli og Storo, linjenummeret har fulgt Grorudbanen siden åpningen i 1966!

I gamle dager var linje 5 sporvognslinje, men med flere forsjellige traseer, og den dagen Grorudbanen åpnet var det faktisk 2 linje 5 ruter her i byen!

Andreas
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Osloiterna måste vara ett tåligt folk, inga regnskydd på sidoplattformarna, som verkar vara standard i Oslos T-bana...
Burr!!!
JDS

Re: Oslo, linje 5 nå

Inlägg av JDS »

Andy skrev:Bild
Vad händer på bilden? Kör det högra tåget på "uriktig spor" eller har föraren bara glömt att lägga om belysningen? Eller vänder tåget där?
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

JDS skrev:
Andy skrev:<Bilde>
Vad händer på bilden? Kör det högra tåget på "uriktig spor" eller har föraren bara glömt att lägga om belysningen? Eller vänder tåget där?
Føreren har glemt å vende lyset med de to bryterene på bakveggen i førerrommet.
Man kan forøvrig ha kombinasjonen med et rødt lys og et vanlig kjørelys hvis man vil, eller ha begge lysene mørke!

Andreas
JDS

Inlägg av JDS »

Andy skrev:Føreren har glemt å vende lyset med de to bryterene på bakveggen i førerrommet.
Man kan forøvrig ha kombinasjonen med et rødt lys og et vanlig kjørelys hvis man vil, eller ha begge lysene mørke!
Aha! Matas de från varsin säkring också? (Så är det på svenska tunnelbanevagnar.)
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

JDS skrev:
Andy skrev:Føreren har glemt å vende lyset med de to bryterene på bakveggen i førerrommet.
Aha! Matas de från varsin säkring också? (Så är det på svenska tunnelbanevagnar.)
Mener å huske at de går på samme sikring, uten at jeg er 100% sikker!

(Må skaffe meg instruksjonsbok om Oslo's t-bane vogner)

Andreas
William G.S

Inlägg av William G.S »

Jaja Andy så var det linje 6 da. Den eksisterte vel kun i bare noen år. Gikk da mellom Stortinget og Ellingsrudåsen tror jeg.
William G.S digger tbaner og trikker.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

William G.S skrev:Jaja Andy så var det linje 6 da. Den eksisterte vel kun i bare noen år. Gikk da mellom Stortinget og Ellingsrudåsen tror jeg.
Linje 6 har jeg ikke noen bilder av, så det må jeg overlate til andre, er litt usikkker på linje 7 og 8 også, men jeg skal bla i arkivet.

Det stemmer at linje 6 gikk mellom Stortinget og Ellingsrudåsen, frem til 1981 gikk banen bare til Furuset.

Andreas
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Fant også ved en tilfeldighet en gammel linje 5 også, riktinok en museumsvogn, men denne har en gang i tiden gått på linje 5

Bild
OS 38+OS 661 i Grefsen vognhall 1994

Andreas
Skriv svar