Denna vagn är stationerad vid Huddinge, och det är ingen vacker syn man möts av, när man ser den får man känslan av att den som kör med sämst vagnar vinner, den har långt kvar till Swebus idealbussar som dom drömmer om...
FY skäms Swebus och SL (som låter entreprenörerna köra med så skamfläckade fordon)
Jag ser inget konstigt i det, ingen kan ha bussar med sådana skador stående i väntan på lack, visst det kanske inte ser kul ut men det viktigaste är väl inte detta?
De jätteskitiga pendeltågsvagnarna av vilka många inte ser ut att vara tvättade på flera år tyder ju än mer på svagt intresse.
Om detta inte är slitskador eller smuts, utan snarare tecken på reparerade plåtskador, så tycker jag nog att det inte gör så mycket. Det tyder ju snarare på att Swebus verkligen reparerar sina bussar. Lackning blir nog av, det tror jag.
Visserligen är det roligt att åka med vackra bussar, men de flesta är nog glada om de har sköna sittplatser, inte låter så mycket mm mm.
Men idealet vore väl om alla fordon var hela, rena, tysta, mjukgående etc.
Däremot tycker jag att pendeltågen borde åka igenom en "biltvättsridå" i typ Årsta eller nå't, så de blev rena en gång varje resa. De ser alltid lika dystra ut...
Glöm för all del inte den krockskadade Swebus 3973 som rullat omkring länge med sin "speciella" front och Swebus 3950 som rullat omkring lappad med silvertejp.
Sen verkar de flesta av Swebus 17xx-vagnar, 38xx-vagnar och 39xx-vagnar vara riktigt skabbiga och slitna.
Man har blivit luttrad av en del av det som rullat i Södertälje och Huddinge/Botkyrka med omnejd.
De enda platserna för att sätta in sådana grisbussar, vore på linjer där det är mest slödder som kl-ttr- och förstör.
Hur länge dröjer det innan de nya "Stockholmsförsöksbussarna" försvinner från Stockholm ut i landet.
-- För att användas i stadtrafik i någon liten stad kanske Nora...
Såg häromveckan en buss med spår från Helsingborgstrafiken, reklamskyltar som satt kvar, missade tyvär vagnsnummret.
-- Den gick nu inte i stadsliknande trafik.
Räknas förmodligen som en ny buss, precis som dessa här beskrivna bussarna.
Kantorn skrev:Om det får folk att välja bort bussen för att den ser fallfärdig ut (i ovana ögon) så spelar det dessvärre roll.
Nja, i SL-land är det ju många år sedan folk var så bortskämda. Att de skulle välja bort bussen av den orsaken att den ser sliten och skabbig ut behöver man nog inte bekymra sig om.
Å andra sidan brukar folk (åtminstone SL:s trafikanter) försöka borda nästan vad som helst som ser ut som en buss, förutsatt att den då stannar där de står och väntar.
Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio« For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Dennis skrev:Gnöllspik. Rullar bussen som den ska spelar det väl ingen roll om det är lite lack/plåtskador på den?
Vem har sagt att den rullar som den ska? Det krävdes 4 st startförsök för att få igång den, och när den väl rullade så tjöt fläktremmen så mycket att det hördes nästan 100 meter bort. Men det är väl så det ska vara eller?
Byggare Bob skrev:Man skall inte stirra sig blind på utsidan, det är insidan som räknas, både i kärlek och bussåkande...
rätt!
Det hjälper inte hur mycket man målar och spaklar om en buss för att låtsas vara nån annan: blå... det blir aldrig någ top-ten-spårvagn ändå. Kommer alltid å förbli en sketen stinkande obekväm buss!
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Byggare Bob skrev:Man skall inte stirra sig blind på utsidan, det är insidan som räknas, både i kärlek och bussåkande...
rätt!
Det hjälper inte hur mycket man målar och spaklar om en buss för att låtsas vara nån annan: blå... det blir aldrig någ top-ten-spårvagn ändå. Kommer alltid å förbli en sketen stinkande obekväm buss!
insidan är det bästa för at avgöra om den är skräp!